  • 1. Data: 2010-06-11 22:07:06
    Temat: KiCAD - pcbnew takie troche mulenie
    Od: ptoki <s...@g...com>

    No i robie sobie plytke. Problem:
    Po przesunieciu elementu na plytce, kicad cos tam sobie robi i chwilke
    muli prockiem (mam arma wiec nie jest to demon szybkosci). Muli sobie
    te 3-4 sekundy i mozna przesuwac kolejny element.

    Czy ktos wie co on tam sobie liczy i czy mozna gdzies cos poprzelaczac
    zeby nie liczyl ? :)

    Relatywnie latwo to mozna zobaczyc na wykresie obciazenia procka. Po
    przesunieciu elementu i najechaniu na nastepny na "kupce" na moment
    cpu jest uzyte na max-a.

    Ewentualnie pytanie drugie: Czy ktos potwierdzi ze ma podobnie (na
    szybkich kompach moze nie byc tego widac)?

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 2. Data: 2010-06-11 23:06:44
    Temat: Re: KiCAD - pcbnew takie troche mulenie
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 12 Cze, 00:07, ptoki <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > cpu jest uzyte na max-a.
    >
    > Ewentualnie pytanie drugie: Czy ktos potwierdzi ze ma podobnie (na
    > szybkich kompach moze nie byc tego widac)?

    Dokladnie tak samo zachowuje sie kicad pod winda na x86. Po
    przesunieciu elementu i jego polozeniu pcbnew na moment zzera dosyc
    duzo procka.

    Czyzby ten typ tak mial?

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 3. Data: 2010-06-11 23:56:36
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 06/11/2010 07:06 PM, ptoki wrote:
    > Dokladnie tak samo zachowuje sie kicad pod winda na x86. Po
    > przesunieciu elementu i jego polozeniu pcbnew na moment zzera dosyc
    > duzo procka.

    Może to jest problem z konkretną wersją? Używam kicada na linuksie, i
    nie zauważyłem żadnych opóźnień. Wersja 2010-03-13-final śmiga żwawo.

    j.

  • 4. Data: 2010-06-12 08:25:57
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Może masz włączone pokazywanie dokąd biegną połączenia od elementów,
    albo jakieś sprawdzanie poprawności?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 5. Data: 2010-06-12 10:03:32
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 12 Cze, 10:25, "Andrzej W." <a...@w...pl> wrote:
    > Może masz włączone pokazywanie dokąd biegną połączenia od elementów,
    > albo jakieś sprawdzanie poprawności?

    Standard z paczki.
    Ale zobacze ponownie co tam poustawiane jest.

    --
    LukaszSczygiel

  • 6. Data: 2010-06-12 10:06:35
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 12 Cze, 01:56, Jacek Radzikowski
    <j...@s...die.die.die.piranet.org> wrote:

    > Może to jest problem z konkretną wersją?  Używam kicada na linuksie, i
    > nie zauważyłem żadnych opóźnień. Wersja 2010-03-13-final śmiga żwawo.

    Wersje sa rozne. Na armie mam jakas z ubuntu 9.04 a na wid\ndzie jakis
    build z maja.

    Potwierdzam ze w ogolnosci kicad dziala zwawo. Ale wez sobie otworz
    taskmanagera zaznacz pcbnew i otworz w nim jakis schemat.
    Najedz na element nacisnij "g" i kliknij myszka patrzac na uzycie cpu
    przez pcbnew. bedzie widac pik.

    Lub podobnie w processexplorerze. Tam kazdy proces ma swoje wykresy
    wiec jeszcze lepiej widac te piki.
    Na szybkiej maszynie to nie jest problemem ale na tym moim armie jest
    troche niemile (takie 3-4s freezy).

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 7. Data: 2010-06-12 17:40:46
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 06/12/2010 06:06 AM, ptoki wrote:
> [...]
    > taskmanagera zaznacz pcbnew i otworz w nim jakis schemat.
    > Najedz na element nacisnij "g" i kliknij myszka patrzac na uzycie cpu

    Faktycznie, skacze obciążenie, a top pokazuje ze podczas przemieszczenia
    elementu eeschema zjada ok. 50% czasu procesora.
    Ale gdybym nie zerknął na wykres zajętości procesora, to nawet bym tego
    nie zauważył :)

    j.

  • 8. Data: 2010-06-12 22:54:55
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 12 Cze, 19:40, Jacek Radzikowski
> [...]
    > elementu eeschema zjada ok. 50% czasu procesora.
    > Ale gdybym nie zerknął na wykres zajętości procesora, to nawet bym tego

    Bo masz relatywnie szybki procek, u mnie na athlonie 1,4GHz tez tego
    nie czuc. A na palmie jednak upierdliwe.
    Szukam dalej...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 9. Data: 2010-06-13 09:46:42
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-06-12 12:06, ptoki pisze:

> [...]
    > taskmanagera zaznacz pcbnew i otworz w nim jakis schemat.
    > Najedz na element nacisnij "g" i kliknij myszka patrzac na uzycie cpu

    Więc piszesz o przeciągnięciu <G> a nie o przesunięciu <M>. W trakcie
    przeciągania, na bieżąco kreśli wszystkie ścieżki, których końce dalej
    trzymają się padów przeciąganej obudowy. Im więcej podłączonych ścieżek
    tym większe obciążenie procesora. Na PC z dwurdzeniowym 2GHz tez widzę,
    że wrasta obciążenie procka.

    MD

  • 10. Data: 2010-06-13 11:00:23
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 13 Cze, 11:46, Mario <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > trzymają się padów przeciąganej obudowy. Im więcej podłączonych ścieżek
    > tym większe obciążenie procesora. Na PC z dwurdzeniowym 2GHz tez widzę,

    To nie to. Jak wybieram komponent to troche muli, potem przeciagam i
    wszystko sie dzieje w realtime, wszystkie kreseczki (te biale rat
    nesty) sie rysuja na bierzaco. Dopiero po polozeniu (kliknieciu) cpu
    muli.
    troche upierdliwe w inicjalnej czesci ukladania komponentow.

    --
    Lukasz Sczygiel