    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: "Kierowca bmw potrącił pieszego na oczach policji"
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 12 Oct 2021 07:59:36 +0200

    On Mon, 11 Oct 2021 18:17:15 +0200, m4rkiz wrote:

    > Problem mimo ostatnich zmian dalej nie jest finalnie rozwiązany w sensowny sposób -

    > kierowca ustąpić powinien, tylko tu od pieszego idącego chodnikiem do pieszego na
    > przejściu minęły mniej niż dwie sekundy, pieszy zrobił zwrot jak na musztrze i
    wszedł
    > bezpośrednio przed pojazd, nie zachowując szczególnej ostrożności.

    Zachcialo sie glosowac na PiS, to takie sa skutki.

    Tylko ... sprawdzic, czy tym razem PO glosowalo przeciw, bo pare lat
    temu to PO tak chcialo wprowadzic, na szczescie Senat dzieki PiS
    zatrzymal :-)

    > Osobiście myślę za pieszych, ale kompletne zwolnienie ich z konieczności
    zatrzymania lub
    > rozejrzenia przed przejściem bez sygnalizacji nigdy nie będzie dobrym pomysłem, bo
    jakiś
    > odsetek kierowców nie będzie uważał,

    Pare wyrokow i bedziemy lepiej uwazac :-(

    W koncu pierwszenstwo w kodeksie nic nowego, i pierwszenstwo innych
    pojazdow nie budzi protestow :-P

    > nie będzie trzeźwy, nie będzie miał sprawnych (nawet
    > tylko w tym momencie) hamulców

    No to trzeba dostosowac predkosc do warunkow, jechac wolniej, hamowac
    wczesniej, wypatrywac pieszych uwazniej.

    Albo sie zastanowic przed najblizszymi wyborami.
    Lub jeszcze teraz pisac do poslow z PiS i Kukiz, i senatorow z PO :-)

    > Mojemu pięciolatkowi na spacerach z przedszkola przekazano już tylko że jak
    przechodzi to
    > musi podnieść rękę a dzieci zasuwają w kamizelkach odblaskowych trzymając stonogę.
    > rozejrzeniu się przy przechodzeniu nie ma mowy, dziwił się sam że panie nie kazały,
    bo on
    > robi to od dawna...

    grupe przedszkolakow to prowadzi opiekun/ka, ona ma patrzec.
    Ciekawe, czy ma odpowiednie szkolenie :-)

    J.