  • 51. Data: 2018-06-02 11:31:06
    Temat: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-02 o 06:37, Shrek pisze:

    > I jazda po chodniku.

    A gdzie widzisz jazdę po chodniku?
    Bo ja widzę rowerzystę jadącego jezdnią chcącego z Wełnianego Rynku
    skręcić w prawo w ul. Wąską na skrzyżowaniu z Długą.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 52. Data: 2018-06-02 11:33:19
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-02 o 10:44, Shrek pisze:

    > Chodnik.

    Nie.
    Jezdnia.
    Cała rzecz rozegrała się na skrzyżowaniu Wełnianego Rynku, Długiej i
    Wąskiej.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 53. Data: 2018-06-02 11:36:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-06-01 o 03:31, Malkoit pisze:
    > Kierowca samochodu potrącił rowerzystę na przejeździe.
    > Rowerzysta wjechał bemyślnie, ale winnym najprawdopodobniej będzie kierowca
    > samochodu.
    > http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2018-05-21/jechal
    -rowerem-przez-ulice-wpadla-na-niego-toyota/?ref=wys
    zukiwarka

    Ale przyjrzyjcie się dokładnie, do 3 sek filmu rowerzysta stoi, dopiero
    jak auto już ma ze 2-3m do pasów to on się wpierdala na przejście, wg
    mnie jest to wtargnięcie na przejście.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 54. Data: 2018-06-02 12:32:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Jun 2018 06:37:24 +0200, Shrek napisał(a):

    > I jazda po chodniku.
    >
    > Teroretycznie taksiarz ma ustąpić wszystkim jadącym prawidłowo i
    > nieprawidłowo. W praktyce coraz częściej sądy orzekają że są jednak
    > granice tego, czego należy się spodziewać.

    IMO to tu taksiarzowi trudno cos zarzucic - wytacza sie powoli, chyba
    nawet hamuje zeby zobaczyc co sie dzieje - rowerant jedzie za szybko i
    na milimetry.

    No ale ja nie jestem sadem.

    J.

  • 55. Data: 2018-06-02 13:22:46
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-02 o 12:32, J.F. pisze:

    > No ale ja nie jestem sadem.

    A co ma uprawa drzew owocowych do znajomości ruchu drogowego? :0

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 56. Data: 2018-06-02 13:57:01
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-01 o 22:57, s...@g...com pisze:
    > Fajnie, ale to spodziewanie sie ma byc takie jak na przejezdzie kolejowym czy takie
    jak na przejsciu dla pieszych?

    I tu tkwi całe sedno problemu.

    Teraz wygląda to tak że rower może jechać 20-30 km/h i ofiaruje się mu
    pierwszeństwo w miejscach gdzie wiele lat poruszali się piesi. 5-8 km/h ?

    Wymaga się od kierowców aby nagle poszerzyli swoją uwagę i wypatrywali
    często nieoświetlonych pojazdów (bo obowiązku przecież nie ma)

    Ustawodawca mądrości chyba nie używał uchwalając ten przepis :-)

    A żeby było konstruktywnie:

    Jeśli pojazdy muszą świecić to mają świecić WSZYSTKIE.

    Pozwolić przejeżdżać rowerom na wszystkich przejściach z automatu ale z
    prędkością pieszego.
    Że nie da się tej prędkości ustalić i jej przestrzegać.

    Chcieć znaczy móc.

    Obecna sytuacja jest znacznie gorsza i stwarza bezsensowne zagrożenie
    dla życia.

  • 57. Data: 2018-06-02 14:09:06
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-02 o 13:57, z pisze:

    > Teraz wygląda to tak że rower może jechać 20-30 km/h i ofiaruje się mu
    > pierwszeństwo w miejscach gdzie wiele lat poruszali się piesi. 5-8 km/h ?

    I dlatego w Polsce powinny być drogi dla rowerów budowane wyłącznie w
    części jezdni.

> [...]
    >
    > A żeby było konstruktywnie:
    >
    > Jeśli pojazdy muszą świecić to mają świecić WSZYSTKIE.

    Tak jest!
    A skoro rowerów nie da się wyposażyć w światła mijania i drogowe, to
    należy zlikwidować przymus używania świateł we wszystkich pojazdach.

    > Pozwolić przejeżdżać rowerom na wszystkich przejściach z automatu ale z
    > prędkością pieszego.

    To jakaś bzdura. No bo skąd rowerzysta może się znaleźć na przejściu dla
    pieszych? Chyba tylko wskutek jazdy po chodniku.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 58. Data: 2018-06-02 14:21:03
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-02 o 14:09, Akarm pisze:
    > To jakaś bzdura. No bo skąd rowerzysta może się znaleźć na przejściu dla
    > pieszych? Chyba tylko wskutek jazdy po chodniku.

    Jak nie ma ścieżki rowerowej to rowerem jadę po chodniku.
    Raz że chcę przeżyć i miałem w podstawówce fizykę :-)

    A dwa że jak jadę samochodem to wiem jak niebezpieczny jest najezdni
    rowerzysta.

  • 59. Data: 2018-06-02 14:40:34
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-02 o 14:21, z pisze:

    > Jak nie ma ścieżki rowerowej to rowerem jadę po chodniku.

    Bez wygłupów. Z powodu głąbów jeżdżących niezgodnie z przepisami
    należałoby zezwolić na łamanie prawa? Wyjątkowa bzdura.

    > Raz że chcę przeżyć i miałem w podstawówce fizykę :-)

    Noo, a jak niebezpieczne potrafią być ciężarówki! Samochodem osobowym
    strach poruszać się jezdnią, dużo bezpieczniej będzie jechać chodnikiem.
    Ale tam potrafią się pojawić niebezpieczni rowerzyści... :(
    I jak tu żyć, jak żyć?

    > A dwa że jak jadę samochodem to wiem jak niebezpieczny jest najezdni
    > rowerzysta.

    Nie martw się, nie jesteś osamotniony. Dla bardzo wielu kierowców
    rowerzysta też potrafi być niebezpieczny, bardzo wielu kierowców
    podobnie nie ogarnia jazdy samochodem. :/

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 60. Data: 2018-06-02 15:00:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Jun 2018 13:57:01 +0200, z napisał(a):
> [...]
    > Wymaga się od kierowców aby nagle poszerzyli swoją uwagę i wypatrywali
    > często nieoświetlonych pojazdów (bo obowiązku przecież nie ma)

    Albo na widok znaku wcisnal hamulec, rozejrzal sie ... jak na kazdym
    skrzyzowaniu rownorzednym.

    > Ustawodawca mądrości chyba nie używał uchwalając ten przepis :-)

    Bez stosownej akcji informacyjnej to istotnie przepis samobojczy ...
    ale ciekawe co ustawodawcą kierowalo - lobby rowerzystow, unijne
    normy, konwencja wiedenska, lobby holendersko-dunskie ?

    > Pozwolić przejeżdżać rowerom na wszystkich przejściach z automatu ale z
    > prędkością pieszego.
    > Że nie da się tej prędkości ustalić i jej przestrzegać.
    > Chcieć znaczy móc.

    Podoba mi sie, ale rower do predkosci pieszego na przejsciu bedzie
    mial trudnosc zwolnic.

    No i lobby bedzie narzekac, ze co chwila musza zwalniac :-)

    J.