  • Data: 2021-01-13 01:03:19
    Temat: Re: Kilka pyta? o STM32F407VGT6
    Od: a...@m...uni.wroc.pl szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Hmm... Uda?o mi si? z?o?y? i uruchomi? uk?ad wykorzystuj?cy DP83848 na
    > magistrali RMII. Na pierwszy ogie? poszed? nieco starszy design tej
    > p?ytki, wykorzystuj?cy PIC32MX795F512L (w pisaniu kodu dla PIC-?w mam
    > nieco wi?ksze do?wiadczenie ni? STM32). Interfejs Ethernet znajduje si?
    > tam nieco dalej od MCU ni? na p?ytce STM32, kt?rej obrazek wrzuci?em
    > par? wiadomo?ci wcze?niej.
    >
    > Efekty:
    > - Kontrolerowi Ethernet udaje si? wynegocjowa? zestawienie po??czenia
    > 100 Mbps.
> [...]

    Zalazy co chesz. W sieci pecetowej moj standartowy test to

    ping -f -l 10 -s 1200 -c 10000

    Czyli: maksymalna szybkosc, 10 pakietow w locie, rozmiar 1200,
    10000 pakietow w sumie. Warto tez testowac na malych pakietach,
    bo to mierzy jak szybko procek potrafi zareagowac na pakiet.

    Tak a propo: jak w sieci na koncentryku mialem straty rzedu
    1 na kilka tysiecy, to TCP chodzilo bez problemu. Ale,
    np. nie dalo sie zbootowac komputera przez siec, bo nie
    bylo retransmisji a jeden zgubiony pakiet blokowal tranfer
    jadra i start. A przy tych statach i ilosci pakietow zgubiony
    pakiet byl praktycznie pewny. W sieci ze switachami
    przy malym ruchu nie powinno byc strat. Ten test wyzej
    potrafil rozlozyc kombinacje switch + hub tak ze straty byly
    bliskie 100%. To wyjasnilo problem z bardzo niska wydajnoscia
    sieci. A zmiana switcha na inny typ rozwiazala problem.

    Na MCU jest problem zeby soft zdarzyl zareagowac zanim bufory
    w interfejsie sie przepelnia. W komputerze ogolengo
    przeznacznie dostatecznie szybki procek i 50k na bufory
    powinno byc OK, ale sprzetowe bufory w STM sa znacznie
    mniejsze, wiec procek musi odpowiednio szybciej reagowac.
    Albo ograniczasz sie do malo wymagajacych zastosowan...

    --
    Waldek Hebisch