    Subject: Re: Kilka pyta? o STM32F407VGT6
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <5ffd53b1$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtldc7$ohs$1@z-news.wcss.wroc.pl>
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Date: Wed, 13 Jan 2021 09:58:08 +0100

    On 13.01.2021 01:03, a...@m...uni.wroc.pl wrote:

    > Na MCU jest problem zeby soft zdarzyl zareagowac zanim bufory
    > w interfejsie sie przepelnia. W komputerze ogolengo
    > przeznacznie dostatecznie szybki procek i 50k na bufory
    > powinno byc OK, ale sprzetowe bufory w STM sa znacznie
    > mniejsze, wiec procek musi odpowiednio szybciej reagowac.
    > Albo ograniczasz sie do malo wymagajacych zastosowan...

    Co prawda na w tej konkretnej wersji płytki zastosowałem jeszcze
    PIC32MX795F512L, ale to nie ma wielkiego znaczenia, bo te procki mają
    zasoby i wydajność zbliżone do popularnych STM-ów. Płytkę z STM32F107
    też niedługo wykonam.

    W każdym razie wygląd na to, że faktycznie problemem było przepełnianie
    się buforów pomiędzy kolejnymi wywołaniami funkcji odpowiedzialnej
    pobieranie pakietów i obsługę stosu. Zakomentowałem fragment
    odpowiedzialny za obsługę VS1003 i sytuacja się znacznie poprawiła. Czas
    odpowiedzi na ping to teraz nieco ponad 0.1 ms, a na 40 tysięcy
    wysłanych pakietów nie zgubił się ani jeden.

    Będę musiał przepisać trochę kodu, żeby jego obsługa nie zajmowała tylko
    czasu w pojedynczym przebiegu pętli.

    BTW ktoś z was eksperymentował może z DP83848 na STM32 z bibliotekami
    HAL? Próbuję to sobie wyklikać w STM32CubeMX, ale nigdzie nie widzę
    opcji wyboru konkretnego PHY. Można włączyć RMII, można dodać do
    projektu bibliotekę lwIP, ale nigdzie nie widzę możliwości zaznaczenia
    konkretnego PHY. PIC32 wymagał dodania do projektu odpowiednich plików
    .h oraz .c zakładam więc, że tutaj też będą potrzebne. Trzeba je wkleić
    ręcznie, czy też wyboru odpowiedniego układu dokonuje się jakąś
    makrodefinicją w kodzie?