    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kilka pytań o STM32F407VGT6
    Date: Wed, 13 Jan 2021 16:46:41 +0100
    <rtldc7$ohs$1@z-news.wcss.wroc.pl> <20210113073402.051d80b4@mateusz>
    <rtmrmj$avo$1@z-news.wcss.wroc.pl>

    2021-01-13 o 13:13 +0000, a...@m...uni.wroc.pl napisał:

    > To bylo w 1993 roku, wtedy to dosc dokladnie badalem i raczej
    > nie zrobilem grubego bledu. Z tego co pamietam nie bylo
    > retransmisji na poziomie pakietow.

    Nawet najstarsza wersja TFTP (ta sprzed poprawek z 1992) przewidywała
    mechanizm retransmisji zgubionych pakietów:

    "If a packet gets lost in the network, the intended recipient
    will timeout and may retransmit his last packet (which may be data or
    an acknowledgment), thus causing the sender of the lost packet
    to retransmit that lost packet."

    źródło: https://tools.ietf.org/html/rfc783

    Przy czym oczywiście implementacje niewątpliwie mogły być różne.

    > ZTW to byla w miare stanartowa implementacja, innym
    > dzialala OK.

    Mi też działało OK, a testowałem m.in. na łączu na którym sam
    symulowałem losowe straty pakietów. Przy kilku procentach strat
    załadowanie kernela potrafiło trwać dobre kilka minut, za sprawą nieco
    długich domyślnych timeoutów (rzędu sekundy albo może dwóch). Ale
    działało - stąd moje zastanowienie.

    Mateusz