    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 20 May 2022 10:55:29 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Klawiatura do Pi z miejscem na Pi
    From: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 20 maja 2022 o 05:05:48 UTC-5 heby napisał(a):
    > To znaczy, ze całą elektronika zbudowana jest na około VGA.
    > Nie ma nacisku. Widzisz starocie, niektóre produkowane do dzisiaj. Nikt
    > nie potrzebuje VGA do czegokolwiek praktycznegom klepią je jeszcze
    > najzwyczajniej dlatego, że jakiś promil rynku może chcieć i mają gotowe
    > scalaki kosztujace $0.5.

    Mam wrazenie ze cos cie w tym boli ale nie wiem co. Fakt ze cyfra-analog-cyfra?
    Hu kers?
    Wyswietla? tak.
    Widac roznice? Zazwyczaj nie.

    Moglbym sie przywalic ze wiekszosc obrazu jest wyswietlana w 60Hz mimo ze wiekszosc
    sprzetu umi szybciej.
    ale tu tak samo: i co z tego?

    > Zmienia. VGA nie istnieje jako technologia. To ostatatnie chwile kiedy
    > widzisz niebieskie gniazdo na monitorze w sklepie.

    Tak ci sie zdaje :)
    Wejdz dzis na strone della czy lenovo. Dostaniesz szokera ze ich serwery maja na
    czole dsuba. No nie jest niebieski ale to moze byc dla ciebie drugi szok.
    Badz przygotowany :)
    I pomysl czemu bo wiesz w datacentrach maja kase na sensowne monitory i w wiekszosci
    maja jakies drace immy czy inne ilo...
    A jednak dsub jest. I to nie tylko na tych tanich.

    Nie che mi sie trzepac oferty sprzetu consumerowego ale sporo ma jeszcze vga. Mniej i
    coraz mniej ale sporo ma.
    I bedzie miec jeszcze jakis czas.
    Rownie dobrze moge powiedziec ze hdmi umarlo bo zniknie za pare lat.
    Umarlo?

    > Nie umiera powoli. Umarło 5 lat temu, kiedy nowo projektowne monitory
    > nie miały VGA *wcale*, jednoczesnie z jego usunieciem z nowych
    > komputerów. Przegapiłes pogrzeb.

    Nope. No chyba ze jak wyzej, to samo zastosujemy do hdmi. Umarlo?
    Kiedy pogrzeb?
    A kiedy byl pogrzeb dsuba?
    Skoro nowe sie rodza.

    > Nie, nie oznacza. Możemy proadzić jeszcze kilka godzin dysputę, czy
    > "zwykle" oznacza >50% czy może nie. Jakos mi się nie chce.

    Bo widzisz ze nie masz racji.
    Czepiasz sie slowek jakby 11% miedzy 40 a 51 robilo roznice.
    POGRZEBU NIE BYLO.
    A ze technologie przemijaja to norma. Kazda przemija, nawet ta co idzie w gore teraz
    przeminie. Nie warto kruszyc kopii o pierdoly.

    > Najzwyczajniej: jak już powołujesz się na statystyki czegokowliek to
    > zastanów się czy są one uzyteczne do oceny czegokolwiek. Z faktu że x%
    > monitoów ma VGA nie da się wyciągnąc ani jednego wniosku mającego
    > praktyczną uzyteczność.

    Ludzie tego uzywaja. Stety czy niestety. Uzywaja.