    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Klawiatura do Pi z miejscem na Pi
    Date: Fri, 20 May 2022 20:55:05 +0200

    On 20/05/2022 19:39, ptoki wrote:
    > W monitorze to ktory jest glowny? Ten z napisem "1"? A czym sie rozni od tego z
    "2"?

    Ten w około któego zbudowana jest elektronika sterująca.

    Jako ciekawostę podpowiem, że mam w posiadaniu Acera, jednego z
    pierwszych LCD, który posiada tor analogowy jak w TV i całkiem sporo
    typowych artefaktów jak w CRT (zawija ekran jak zgubi synchronizację, ma
    problemy z geometrią na brzegach, drga jak interlace itp).

    > Jak sie sprzedaje 90% modelu z VGA a 10% bez vga to ktory przewaznie jest u
    uzytkownika?

    Możesz zobaczyć co się sprzedaje najzwyczajniej zagladając na półkę w
    MediaMarkcie. Ja zadałem sobie ten trud. Monitorów z VGA znalazłem
    jeden. Przyznaje, że nie wszystkie obejrzałem, ale starałem się
    kilkanascie obejrzeć wiec jakaś próba jest.

    > Jak wyzej. Jak te 16% modeli odpowiada za 51% sprzedazy to jest najczesciej.

    A czy tak właśnie jest?

    > I pewnie schodza w duzej ilosci.

    Do biura, gdzie najczęsciej soą podpięte pod jakiegoś Della/Hp USFF z
    DP? Pewnie tak.

    Ludzie kupują coraz czesciej monitory z freesyncem, zintegrowanym KVM,
    zasilaniem laptopa z USB-C, DisplayLink itp bajerami. To nie są
    najtańsze modele. Ten trend powoduje, że VGA zniknie z rynku w ciągu 2 lat.

    > Vide, bedac "w dziczy" masz duza szanse sie podpiac pod vga

    Dokładnie tak błednie myślałem do niedawna. Życie jednak weryfikuje.
    Ostatnie stanowiska "z rzutnikiem" jakie miałem okazję oglaać zawierały
    *wyłacznie* HDMI. Tak od 2-3 lat nie trafiłem na VGA.

    Noszę z so bą laptopa z VGA w razie czego, ale nie użyłem od bardzo
    dawna, bo nawet jak był kabel VGA i był też i HDMI.

    > Robisz z igly widly.

    Ja?

    > Nikt nie przeczy ze hdmi jest popularne (Imho najlepsza opcja dzis) ale vga trzyma
    sie nad wyraz dobrze. Co masz problem zaakceptowac.

    Ja nie mam problemu akceptować cokowiek, bo nie mam skłonności
    religijnych do VGA. Najzwyczajniej dostrzegamm, że juz je pochowano,
    choć jeszcze ciepłe. Najwyrażniej nadepnąłem komuś na odcisk, bo "w
    tajemniczych serwerowanich, brodaci admini ciągle używają VGA, więc jest
    ważne". A niech se używają. Świat ma na to wyjeb...

    > Nawet 40% oferty na dzis ma vga a to co jezt i pracuje to pi* oko 5-10x wolumen
    sprzedazy z jednego roku.

    Ale czy masz takie dane?

    Moje dane są takie, że widzę co stoi na półkach sklepowych.

    Zakładam, że sklepy sprzedają to, co się sprzedaje. Możliwe, że się mylę.

    > A obstawiam ze te tanie sprzedaja sie lepiej niz drogie a maja vga...

    Te tanie też nie mają. W zasadzie mało który tani ma.

    Dell ma w ofercie najwiecej monitorów z VGA i dlatego przytoczyłem ten
    przykład. Jak zerkniejsz na to co jest w sklepach, to 30% VGA w Dellach
    ma sie nijak do tego co znajdziesz w sklepie.

    > Ale jak se tam chcesz. Jak w twoim subiektywnym bablu vga nie istnieje to na
    zdrowie! Tyle ze bable innych pokazuja nieco inny obraz.

    Oby tylko nie był imaginacją i wizualizacją myślenia zyczeniowego.