-
Data: 2012-02-15 19:44:42
Temat: Re: Klucz dynamometryczny
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
"Eneuel Leszek Ciszewski" jhfodb$qm5$...@i...gazeta.pl
> Już wiem, co może oznaczać znaczek TUV -- tak zwany szajs.
> Mam golarkę z tym znaczkiem. Po około dwóch miesiącach
> zaczęła przerywać golenie. Rozkręciłem ją i okazało się,
> że ma urwany jeden przewód od silnika. Drugi z dwóch
> przewodów silnikowych miał podcięte żyły -- najwyraźniej
> ktoś profesjonalnie zdjął izolację. :)
> Żyły były grube, wibracje dokończyły dzieła zniszczenia.
Przewody niby miękkie, ale chyba nie na wibracje golarkowe.
Ponadto jakkolwiek są miękkie -- na końcu jest twarda cyna.
średnica skręconego przewodu mierzona suwmiarką to 0.7 mm
liczba żył -- 1 sztuk
Ja dałem zdecydowanie cieńsze (trudno zliczyć) żyłki. Ale
czy silnik nie ucierpiał nadmiarowo w czasie czyszczenia
z lutowia, tego nie wiem. Dostępu nie było prawie żadnego.
Braun chyba nie lutuje przewodów silnikowych -- pewnie odpadną
wcześniej czy później bez względu na przewód, bo cyna jest
raczej twarda. W golarkach Brauna styk jest na wcisk. :)
I na dotyk. W tej na wcisk (zdecydowanie szajsowaty)
jest łącze z wtyczką zasilacza.
---| |--- ---| |--- <-- wewnątrz stosunkowo gruby drut/bolec, a na zewnątrz
delikatne blaszki ustawione prostopadle do tych drutów
_ _
| | | | <-- jedna z takich dwóch blaszek
| | _ | |
| |(_)| | <-- wewnątrz, prostopadle do niej przechodzi drut,
| | | | będący zarazem bolcem gniazdka golarki
| '---' |
'._ _.'
| | <-- tu gdzieś blaszka jest gięta
| | <-- a gdzieś stu wlutowana
| |
Blaszka mogłaby dotykać większą powierzchnią do
bolca, zapewniając stabilniejsze zasilanie.
Przylega samymi krawędziami do okrągłego bolca.
W pewnym sensie przylega w dwóch punktach. :)
Zaś druty do silnika są lutowane -- raczej wcześniej lub
później muszą odpaść z uwagi na wibracje tegoż silnika.
-=-
W golarkach Brauna (tych, jakie widziałem od wewnątrz) silnik
jest połączony na wcisk, ale blaszki niejako obejmują bolce
a kształt tych blaszek sprawia, że są stale dociskane do
bolców. Podobnie wygląda w golarkach Brauna (tych, jakie
widziałem od wewnątrz) podłączenie silnika do płytki
drukowanej.
-=-
Ogólnie -- raczej nie należy martwić się brakiem zapasowych
nożyków czy siateczek do golarki z Rossmanna. ;) Inna golarka
stamtąd teraz tak drga w czasie golenia, że praktycznie
uniemożliwia golenie. Kolejna niby jest OK, ale ogolić
się nią trudno -- może dlatego, że jest golarka dla kobiet.
Razem mam 4 Rossmannowe golarki -- ale golić się mogę tylko
tą, w której odpadł przewód od silnika. Łącznie kosztowały
około 112 złotych. Choć są szajsowate, zakupy uważam za
udane:
-- wykorzystuję plastykowe pudełka, z którymi były sprzedane dwie z nich
-- jakoś golić się można także tymi wibrującymi nadmiarowo
-- przylutowanie przewodów nie jest jakimś makabrycznym wydarzeniem,
-- ileś czasu się nimi golę
-- gdybym miał paragon, mógłbym zapewne reklamować
-- nie kosztowały wiele...
Natomiast Znaczek TUV może oznaczać właśnie kompletny szajs. :)
Jak będzie z kluczem -- zobaczę. :)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Następne wpisy z tego wątku
- 15.02.12 19:46 Eneuel Leszek Ciszewski
- 15.02.12 20:07 kogutek
- 15.02.12 20:43 Eneuel Leszek Ciszewski
- 16.02.12 10:53 Eneuel Leszek Ciszewski
- 17.02.12 02:17 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.02.12 02:49 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.02.12 03:00 Eneuel Leszek Ciszewski
- 29.03.12 23:06 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
- Większy zasięg w elektrykach nikomu nie jest potrzebny
- Więcej miejsca na buspasach :-)
- kable zawieraja skrobie?
- Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- OBD2 napięcie akumulatora
- Zasieg elektrykow
- Gwarancja na używane AUTO. Czy dziś WARTO?
- Komitet kolejkowy :-)
- #Motodziennik Używane - OGROMNE PRZEBIEGI - najlepsze silniki diesla i benzynowe ostatnio
- Dlaczego Heweliusz zatonął? Kulisy tragedii I Heweliusz. Prawdziwa historia #1
- Masz 20 sekund na poddanie się :)
- automat czy manual
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- brylant
Najnowsze wątki
- 2025-11-12 Strefa Schengen
- 2025-11-12 #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
- 2025-11-12 Aparatu szukam
- 2025-11-12 Azylant na Węgrzech donosi prokuraturze na ministra sprawiedliwości/prokuratora generalnego
- 2025-11-12 Wrocław => Specjalista ds. Marketingu Online (PPC) <=
- 2025-11-12 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-11-12 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-11-12 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-11-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-11-12 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-11-12 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-11-12 Warszawa => Engineering Manager <=
- 2025-11-12 Białystok => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Konsultan
- 2025-11-12 Większy zasięg w elektrykach nikomu nie jest potrzebny
- 2025-11-12 Za dwa lata nie będzie wielu usług (19xxx)




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei