eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH › Re: Kolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH
    From: Atlantis <m...@w...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH
    Date: Tue, 5 Mar 2024 21:56:16 +0100

    On 3.03.2024 20:54, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Ciekaw jestem wyników :)

    Kwarce dzisiaj dotarły, ale bez rewelacji. Pierwszy z nich dał
    częstotliwość około 2,50060. Jeden z kwarców który już posiadałem dawał
    2,50042, więc wróciłem do niego. Zwiększając pojemność kondensatorów
    przy kwarcu (oryginalnie 15 pF) udało mi się zejść do około 2,50004 przy
    27pF. Na tym etapie pojedyncze będy w teście z pingami co prawda się
    pojawiają, ale generalnie połączenie (w tym problematyczne wcześniej
    SSH) działa stabilnie.

    Zauważyłem także jedną rzecz - komputerek jest wybredny co do switcha.
    Na starym plastikowym TP-Linku FastEthernet upiera się, żeby zestawiać
    link 10 Mbps. Za to z lepszym, gigabitowym switchem łączy się już na 100
    Mbps i działa stabilnie.

    Tak prawdę mówiąc dodając jeszcze równolegle kondensatory 2pF
    wstrzeliłem się idealnie w 2,50000 MHz, ale nie byłem w stanie zauważyć
    jakiejkolwiek różnicy w działaniu.

    Zastanawiam się obecne błędy w teście z pingami nie mają jakiejś innej
    przycyzny. Widzę chociażby, że dość często pojawia się błąd przy
    rozmiarze 1453.