  • 11. Data: 2014-03-05 19:30:52
    Temat: Re: Kombajn do sprawdzenia peceta
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 5 Mar 2014 19:05:01 +0100, Maciek napisał(a):

    > Nie wiem czy doglebnie, ale sprawdzilem go CheckDrivem. Chetnie sprawdze
    > czyms lepszym, jesli polecisz.

    Ja używam HDTune i jak mam wątpliwości to jeszcze sprawdzacza ze strony
    producenta dysku. A jakiego, tylko ty wiesz :)
    Wiele przydatnego softu znajdziesz na Hiren's Boot Disk.
    --
    Jacek

  • 12. Data: 2014-03-05 19:47:47
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Wed, 5 Mar 2014 09:38:55 +0100, Maciek napisał(a):

    > Czolem,
    >
    > Moj komputer zaczal sie ostatnio wyglupiac. Niektore aplikacje nagle
    > zostaja wylaczone - bez komunikatu bledu czy sladu w logach.

    znaczy, okienko z 40tude_dlg nagle znika bez zadnych komunikatow? jesli tak
    to byloby to rzadkie zjawisko...

    > Sksnowanie antywirusami i sprawdzenie MemTestem nic nie pokazalo. Chcialbym

    jak nie przeleciales np. combofixem to sprobuj...

    --
    jg

  • 13. Data: 2014-03-05 20:20:45
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2014-03-05 19:47, jg napisał/a:
    > jak nie przeleciales np. combofixem to sprobuj...

    To tak jak polecać antybiotyk na lekki katar.
    Poczytaj, chyba, że chcesz mu ewentualnie reanimować komputer:
    http://www.bleepingcomputer.com/combofix/pl/instrukc
    ja-uzycia-combofix

    W takim przypadku należy przeskanować programem OTL
    http://forum.dobreprogramy.pl/temat/402063-analiza-i
    -dezynfekcja-zestaw-narz%C4%99dzi-nieingerencyjnych/

    --
    Czarek

  • 14. Data: 2014-03-05 20:48:44
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Mar 2014 19:47:47 +0100, jg napisał(a):

    > znaczy, okienko z 40tude_dlg nagle znika bez zadnych komunikatow?

    Dokladnie tak.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 15. Data: 2014-03-05 20:51:49
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 05 Mar 2014 20:20:45 +0100, Czarek napisał(a):

    > Poczytaj, chyba, że chcesz mu ewentualnie reanimować komputer:
    > http://www.bleepingcomputer.com/combofix/pl/instrukc
    ja-uzycia-combofix

    No, nie jest az tak zle, zdazylo mi sie w przeszlosci uzywac i to chyba
    nawet z powodzeniem ;)

    Ale w obecnej stuacji chyba nie ma co wytaczac az takiej armaty.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 16. Data: 2014-03-05 22:45:00
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Wed, 5 Mar 2014 20:51:49 +0100, Maciek napisał(a):

    ja-uzycia-combofix

    program znam, uzywam, uzycie wyjatkowo proste... nie wiem co moglbym tam
    wyczytac...

    > Ale w obecnej stuacji chyba nie ma co wytaczac az takiej armaty.

    combofix to armata? to ja chyba jakis dziwny jestem... puszczalem i
    puszczam namietnie przy byle podejrzanych przypadkach... naprawde nie
    boli... zepsuc nie zepsulo, a jak syfy siedza to w 95% przypadkach
    pomaga...

    --
    jg

  • 17. Data: 2014-03-05 22:51:37
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Wed, 5 Mar 2014 20:48:44 +0100, Maciek napisał(a):

    > Dokladnie tak.

    no to jakiegos syfa masz... ja bym combofixem pojechal bez zastanawiania
    sie - ty zrobisz oczywiscie jak chcesz...

    --
    jg

  • 18. Data: 2014-03-06 08:39:07
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Maciek nabazgrał(a):

    > Dokladnie tak.

    Wywal wirusy.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 19. Data: 2014-03-06 08:39:34
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Maciek nabazgral(a):

    > czy dwa bez dozoru? Najlepszy bylby jakis sprawdzony w boju kombajn,
    > ktory skontroluje wszystkie elementy sprzetu. Jest cos takiego?

    Nie ma czegos takiego niestety ...

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
    Sprawdz VIN, wyposazenie, przebieg, historie pojazdu.

  • 20. Data: 2014-03-06 08:45:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.03.2014 09:38, Maciek pisze:

> [...]
    > gruntownie przetestowac kompa od srony sprzetowej, ale czy da sie to zrobic

    Zacznij jednak porządnie od programowej.

    Weź płytkę ratunkową Karpersky'ego i przeskanuj cały komputer pod kątem
    infekcji (nie zapomnij o aktualizacji przed skanowaniem).

    Przy okazji można też sprawdzić status SMART - nie pamiętam, czy na tej
    płytce jest smartctl, ale zawsze można odpalić innego linuxa z płytki.

    Ewentualnie zrobić to:

    dd if=/dev/sda of=/dev/null bs=16k

    (sda lub inny dysk lub dyski)

    Jak się wywali w trakcie - sprawa jasna. Swoją drogą czasem SMART dysku
    nie zawiera informacji o problemach, a przy takim teście się ładnie sypie.