  • Data: 2022-12-04 07:46:55
    Temat: Re: Komórkowe telefony MaxCom ,,dla seniora''...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22 lis 2022 o 14:11, J.F pisze:

    > A to nie jest w miare czeste?

    Nie wiem -- inne MaxComy miały po dwa...
    Mam teraz pięć niesprawnych telefonów qpionych w ciągu
    kilku ostatnich lat i dwie sprawne Nokie znacznie starsze...
    Jeden MaxCom wrócił do sklepu w gwarancyjnych ramach...

    -=-

    Nokia 105 2019 ma wspólny głośnik.
    Właśnie qpiłem -- w Neonecie.

    Wypróbowałem też:
    jakiś Kruger Matz (cichy)
    Alcatel 1066 (niestandardowy aqmulator 400 mAh)
    Alcatel 1068 (niestandardowy aqmulator 400 mAh;
    nie znalazłem szybkiego wybierania)
    Sencor Element (słychać go jak zza światów i ma
    niestandardowy aqmulator 800 mAh)

    Nokia ogólnie wypada najlepiej, ale 105 nie zdołałem połączyć z 64W10.

    > niestety.

    Nie jest źle.

    > I "bateria" ciagle dobra ...

    Trzeba codziennie ładować, aby móc gadać.
    W samej gotowości być może pociągnie tydzień...
    (pamiętam, że ~dwadzieścia lat temu ładowałem ją
    bardzo rzadko -- wielokrotnie rzadziej niż ładowane
    były przeciętne telefony)
    Ma niestandardowy aqmulator.

    Mam też inną starą Nokię -- z dobrym aqmulatorem standardowym.

    Aqmulatory wszystkich MaxComów bardzo szybko pozdychały, więc
    zostały zastąpione aqmulatorami z innych telefonów...

    -DUŻE-KLAWISZE-i.763431457.14086744668?xptdk=17aa4cf
    1-9552-4168-9b58-24eb1bcccd19

    > a) ma dwa glosniki ? :-P

    Nie wiem -- od września ten sprzedawca nie udzielił
    odpowiedzi na moje pytania... Inni odpowiadali, ale
    nie pytałem o liczbę głośników...

    > b) wyswietlacz ... troche maly.

    > c) strona producenta, instrukcja, firmware?

    > d) obsluga ... nieokreslona. Kot w worku w kwestii "senior".

    > i tak patrze na allegro ... LTC ma troche telefonow, i
    > przypominaja modele Maxcom, a moze Myphone ...

    Owszem...

    -=-

    Nokia 105:
    wygląda i sprawuje się nieźle;
    ma standardowy aqmulator 800 mAh;
    nie ma BT;
    nie ma slotu na kartę pamięci;
    nie nagrywa rozmów;
    nie ma kamerki;
    daje wyraźne słyszenie obu stronom;
    dziura na mikrofon jest nie z dołu, lecz z boku,
    przez co można ją zasłonić policzkiem;
    ma zbyt gęste (niewygodne w użyciu) środkowe
    przyciski nawigacyjne...
    [nawigacja bez udziału GPS...]

    Wszystkie tu poruszane telefony oferują DualSIM
    i ładowane są via mikroUSB.

    -=-

    Mikrożel (którym okleiłem Redmi Note 9 pro) naprawdę samoczynnie
    wygładza drobne rysy codziennego używania -- lecz głębokie ślady
    poczynione końcem paznokcia nie znikają... Można ów żel odklejać
    i przyklejać wielokrotnie... Jestem bardzo zadowolony!!!

    --