    Subject: Re: Komp z P4 a kość RAM 2GB
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>
    Date: Mon, 21 Dec 2015 05:37:16 +0100

    W dniu 2015-12-21 o 02:52, RadoslawF pisze:

    > Jeśli płyty obsługuje maksymalnie 1GB to dwu na pewno nie zobaczy.
    >

    > Pozdrawiam

    Dzięki za explanation, ale... nie do końca precyzyjnie zapytałem, chyba
    muszę uściślić: W specyfikacji producenta jest mowa, że maszyna ma
    widzieć 2GB, choć niektóre niezależne programy informacyjne twierdzą, że
    nawet 3GB. Co może wynikać z tego na przykład, że płyta ma 3 sloty? No
    ale producent, Gigabite - raczej wie lepiej. Tak na boku: coś z tymi
    slotami też jest nie halo, bo gdy tam obsadzałem 3 listwami po 512 Mega,
    to komp raczył dostrzegać tylko 1 Giga. Wyglądało-by na to, że jeden
    slot jest walnięty, ale umieszczenie 2 kości w dowolnej kombinacji
    slotów - za każdym razem skutkowało ich "dostrzeganiem".

    Wrrróć! - do tematu: komp "ma obowiązek" widzieć do 2 Giga, i gdy się
    wetknie 2*1GB, to tyle właśnie maszyna pokazuje. Ale mam te kości po
    2GB, i wetknięcie jednej przecież *powinno* tyleż właśnie wykazać przy
    starcie, czy przez OS. A tak nie jest: dwugigowa kość (pojedyncza) -
    jest widziana jako 1GB.
    No i pytanie brzmi, czy to wina kości, czy też kompa?

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"