  • Data: 2023-03-19 10:09:52
    Temat: Re: Komputer do zdjęć
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> szukaj wiadomości tego autora

    On 18.03.2023 22:28, Mchal M. Lechanski wrote:

> [...]
    > ostatnie pudełkowe wersje Photoshopa i Lightrooma więc musiałem maczkowi
    > zafundować większy dysk i na jednej partycji mam stary High Sierra i
    > resztę starych narzędzi wliczając PhotoRaw 2021, a na drugiej Catalinę z
    > PhotoRaw2023. Tochę upierdliwe restartowanie komputerka żeby się dostać
    > do innego softu, ale to pikuś w porównaniu do tego jak działa najnowsza
    > wersja PhotoRaw2023... ruszam myszką - kursor na ekranie przesuwa się po
    > sekundzie czy dwóch, wybór niektórych z narzędzi powoduje kompletne
    > wywalenie programu, wiatrak w maczku wyje jak szalony, wszystko się

    Bo nowy soft może korzystać z ogromu instrukcji CPU, które weszły w
    ostatniej dekadzie i dramatycznie przyspieszyły operacje, zwłaszcza
    matematyczne, a tych jest tu najwięcej. Mam na myśli wszelkie SMT,
    SSE(1, 2, 3, 3S, 4.1, 4.2, 4A), AVX(1, 2), FMA, CLMUL, RdRand, itd.
    Gdy tego nie masz to soft, jeśli w ogóle odpali, to wszystkie te
    skomplikowane instrukcje wykonuje "po staremu" co trwa tysiące razy
    wolniej. Ot, cała zagadka.

    > Gdzieś wcześniej wkleiłem kawałek z rekomendowanej specyfikacji sprzętu,
    > Nie znam się zbytnio ale On1 pcha się w stronę używania AI w obróbce i
    > zapewne to powoduje takie kosmiczne wymagania sprzętowe.

    https://on1help.zendesk.com/hc/en-us/articles/973268
    3902221-ON1-PHOTO-RAW-2023-Technical-Requirements-

    Ja tu nie widzę tych wymagań wielkich, dowolny średniak współczesny to
    ogarnia.

    --
    pzdr
    Roman