    Date: Wed, 22 Mar 2023 19:04:32 +0100
    Subject: Re: Komputer do zdjęć
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 22.03.2023 07:57, ptoki (ptoki) wrote:

    > https://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Core-i7-
    9700-vs-Intel-Core-i5-5300U/m816180vsm16790
    > Wzialem pierwszy z brzegu.

    "Effective CPU speed" - po chuju parametr, co to znaczy wg Ciebie?

    Bo CPU ma listę rozkazów liczoną w setkach, wiele prostych, typu
    dodawanie dwóch wartości czy odczyt lub zapis komórki pamięci. To
    operacje banalne i w nich liczy się zegar i IPC. I "benchmarki" na tym
    bazujące można sobie wsadzić w sandały,
    Jeśli chodzi o zastosowania bardzie pro, jak choćby obrabianie grafiki o
    której mowa w tym wątku, to się nagle okazuje, że liczą się rzeczy np.
    takie:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Advanced_Vector_Extens
    ions

    A tu na przestrzeni lat dokonano kolosalnego postępu. A to tylko jeden
    zbiór instrukcji, są inne. I o tym pisałem.

    > I dalem raczej fory nowszemu i mocarniejszemu (2.3 vs 3GHz i 2 vs 8 rdzeni)
    > Roznica jest jak dla mnie kosmetyczna bo w zaleznosci jak patrzec te 100 czy 150%
    to gdy chodzi o ciezkie przeliczenia jest kosmetyka.

    To trochę jak kobiece ocenianie samochodu po kolorze lakieru. Masz
    prawo, spoko.

    > Moze jest lepiej jak soft umie w wielu watkach liczyc ale wtedy czesto problemem
    zaczyna byc ram i znowu drogo wychodzi kupic 16 czy 32GB do starej plyty.

    > Jakbym poklikal dalej wstecz to wiele lepiej by nie bylo.
    > A ceny starszych ale z topowych serii sa tak drogie ze nie warto cudowac i do
    starej plyty wtykac topowca.

    > Wiec w praktyce od jakichs 2012 do 2020 byl zastoj i w sumie wiele sie nie
    zmienilo. No chyba ze nazywasz wiele 2-4 krotne przyspieszenie dla specyficznych
    zastosowan w ciagu 10 lat.

    Masz swój świat, swoje metryki i w Twojej bańce nic się nie zmieniło.
    Może jak się kompa używa do notatnika windows i painta jest to prawda.
    Ale żeby zaraz doradzać innym?

    > No nic. Jak uwazasz ze OP powinien cos innego kupic to podaj mu w co warto celowac
    i ma najlepszy wspolczynnik oplacalnosci i rozbudowy o ram. Sam bym chetnie sie
    dowiedzial co przeoczylem jak robilem research ktory skonczyl sie konkluzja ze nie
    warto kupowac nic do mojej plyty z i3 6100 bo kosztuje krocie a liczy tak samo a
    wymiana plyty to w sumie 70% zestawu dla ryzena...

    Fakty są takie, że jak się chce mieć moc w kompie to trzeba zapłacić, a
    jak się chce cebulić to się ma klatkowanie. Nie da się mieć ciastka i je
    zjeść.

    --
    pzdr
    Roman