    From: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Kontroler SATA sil3512 problem.
    Date: Thu, 12 Mar 2009 09:50:31 +0100

    On Thu, 12 Mar 2009 01:30:12 -0700 (PDT), mirwin <m...@g...com>
    wrote:

    >Kolejność w BIOS jest dobra. Kontroler jest na PCI jak pisałem i w
    >biosie jedynie można ustawić by startował z SCSI ale nie jest
    >ustawiony, bo tak w Windows się dodał. Nawet jak wymuszę bootowanie (u
    >mnie F8) to i tak sie nie uruchamia.
    >Przypisanie na stałe literek nic nie daje.
    >Dysk SATA był sprawdzany na płycie z kontrolerem wbudowanym i działa
    >normalnie.
    No to zobacz jeszcze jedną rzecz. Windows przypisuje i identyfikuje
    dyski po kolejności w jakiej je zobaczy. Kolejnośc ta okazuje się
    różna w zależności jak widziany jest dany interfejs dysku. Np. u mnie
    (mam wbudowany kontroler EIDE na płycie i zewnętrzny EIDE na PCI)
    mogłem zmienić tę kolejność instalując lub nie sterowniki do dysku
    dostarczone od producenta płyty. Bez sterowników interfejs na płycie
    był widziany jako EIDE, ze sterownikami jako pseudoSCSI i raz był on
    widziany ,,przed'' tym na dodatkowej karcie, a raz ,,za,,. I za każdym
    razem dyski były nazywane inaczej. Możesz też zaryzykować przekładanie
    tej karty sata w różne sloty PCI i może to pomoże, może nie.
    --
    Grzegorz Krukowski