  • 1. Data: 2009-03-12 07:33:59
    Temat: Kontroler SATA sil3512 problem.
    Od: mirwin <m...@g...com>

    Witam.
    Chciałem dołożyć do mojego starego sprzętu (płyta K7N2 Delta-L) dysk
    SATA. Ze względu na to, że nie mam kontrolera SATA, postanowiłem
    zakupić na PCI 2 portowy SIL3512. Po włożeniu do slotu PCI,
    uruchomieniu i zainstalowaniu sterowników wszystko wyglądało dobrze
    (dysk jeszcze nie był podłączony). Po wyłączeniu komputera i podpięciu
    dysku SATA efekt jest taki, że Windows nie uruchomia się. Oczywiście
    system jest na starym dysku IDE (XP SP3). Po odpieciu dysku SATA
    wszystko jest ok. Jeśli podepne go po uruchomieniu systemu, dysk jest
    widoczny i mozna z niego korzystać, tylko po restarcie znów trzeba
    odpinac dysk bo win sie nie uruchamia. Nie wiem czy to sprzetowy
    problem czy systemowy, wiec narazie umiesciłem go tu.

  • 2. Data: 2009-03-12 07:48:48
    Temat: Re: Kontroler SATA sil3512 problem.
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 12 Mar 2009 00:33:59 -0700 (PDT), mirwin <m...@g...com>
    wrote:

    >wszystko jest ok. Jeśli podepne go po uruchomieniu systemu, dysk jest
    >widoczny i mozna z niego korzystać, tylko po restarcie znów trzeba
    Jak podepniesz dysk spróbuj przypisać mu na sztywno jakąś literkę w
    menedżerze urządzeń. Zrób to zresztą dla wszystkich napędów w
    systemie. Może to pomóc, ale nie musi. Ja to obchodziłem trochę
    inaczej - zamieniałem dyski miejscami, ale wszystkie mam EIDE. Cóż,
    jak widzę standardowe zagrywki Windowsa wiecznie żywe ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 3. Data: 2009-03-12 07:51:49
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 12 Mar 2009 08:48:48 +0100, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

    I jeszcze jedno - zobacz w biosie, po podpięciu tego nowego dysku of
    course, jaki dysk jest używany jako startowy, bo możliwe, że tu też
    coś się zmieniło.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 4. Data: 2009-03-12 07:56:42
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    mirwin napisał(a):

    > (dysk jeszcze nie był podłączony). Po wyłączeniu komputera i podpięciu
    > dysku SATA efekt jest taki, że Windows nie uruchomia się.

    Sprawdz na jakims starym dysku SATA.

    j.

  • 5. Data: 2009-03-12 08:05:51
    Od: "***EiNsTeIn***" <t...@t...pl>

    Witam
    Po podłączeniu dysku SATA prawdopodobnie bios ustawia go jako dysk główny
    (startowy) i dlatego windows się nie uruchamia. Ustaw w biosie kolejność
    bootowania i będzie ok.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-03-12 08:30:12
    Od: mirwin <m...@g...com>

    On 12 Mar, 09:05, "***EiNsTeIn***" <t...@t...pl> wrote:
> [...]
    > (startowy) i dlatego windows się nie uruchamia. Ustaw w biosie kolejność

    Kolejność w BIOS jest dobra. Kontroler jest na PCI jak pisałem i w
    biosie jedynie można ustawić by startował z SCSI ale nie jest
    ustawiony, bo tak w Windows się dodał. Nawet jak wymuszę bootowanie (u
    mnie F8) to i tak sie nie uruchamia.
    Przypisanie na stałe literek nic nie daje.
    Dysk SATA był sprawdzany na płycie z kontrolerem wbudowanym i działa
    normalnie.

  • 7. Data: 2009-03-12 08:50:31
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 12 Mar 2009 01:30:12 -0700 (PDT), mirwin <m...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >Przypisanie na stałe literek nic nie daje.
    >Dysk SATA był sprawdzany na płycie z kontrolerem wbudowanym i działa
    No to zobacz jeszcze jedną rzecz. Windows przypisuje i identyfikuje
    dyski po kolejności w jakiej je zobaczy. Kolejnośc ta okazuje się
    różna w zależności jak widziany jest dany interfejs dysku. Np. u mnie
    (mam wbudowany kontroler EIDE na płycie i zewnętrzny EIDE na PCI)
    mogłem zmienić tę kolejność instalując lub nie sterowniki do dysku
    dostarczone od producenta płyty. Bez sterowników interfejs na płycie
    był widziany jako EIDE, ze sterownikami jako pseudoSCSI i raz był on
    widziany ,,przed'' tym na dodatkowej karcie, a raz ,,za,,. I za każdym
    razem dyski były nazywane inaczej. Możesz też zaryzykować przekładanie
    tej karty sata w różne sloty PCI i może to pomoże, może nie.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 8. Data: 2009-03-12 09:09:40
    Od: mirwin <m...@g...com>

    On 12 Mar, 09:50, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    > razem dyski były nazywane inaczej. Możesz też zaryzykować przekładanie
    > tej karty sata w różne sloty PCI i może to pomoże, może nie.

    Przekładki tez robiłem i efekt ten sam. Może po prostu ta karta nie
    lubi mojej płyty głównej. Postaram sie ja wymienic na inna i sprawdzic.

  • 9. Data: 2009-03-12 10:57:52
    Od: "miab" <m...@w...pl>

    mirwin wrote:
> [...]
    > odpinac dysk bo win sie nie uruchamia. Nie wiem czy to sprzetowy
    > problem czy systemowy, wiec narazie umiesciłem go tu.

    Podobnie mam. Musze właczać ręcnie zasilanie zewnętrznego dysku
    SATA przed startrm systemu. Na XP bo na Linux'e prawidłowo
    go budzi.

    miab