  • Data: 2010-11-23 05:03:12
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Filip KK" <n...@n...pl> wrote in message
    news:icfbtq$b2o$8@news.task.gda.pl...

    > Człowieku, nie kompromituj się już.
    >
    > Znajdź jakikolwiek samochód, który ma w ZWYKŁYM reflektorze wstawiony
    > xenon od nowości. Nie znajdziesz! Zatem nie próbuj takich pseudo ksenonów
    > montować, bo będziesz oślepiał innych użytkowników dróg!

    Przecież oślepianie nie ma związku z jasnością a raczej z profilem
    wiązki światła. A wiązkę formuje reflektor i trochę też klosz przedni...
    Te elementy się nie zmieniają. Jeśli zatem żarnik HID do montażu
    w oprawce HB4 (inaczej zwaną 9006) ma element produkujący
    światło mniej więcej w tym samym miejscu w którym jest drucik
    wolframowy w halogenowej żarówce to nie widzę powodu dla którego
    takie światła po konwersji miałyby oślepiać jadących z przeciwka...

    > Przepisy jasno i klarownie wszystko regulują. Reflektor musi być
    > przystosowany do ksenonu oraz pojazd musi zawierać układ
    > samoregulujący i spryskiwacze reflektorów.

    Czy ja pytałem tutaj o przepisy? Weź bracie wyluzuj...
    Na dodatek mieszkam w USA i poruszam się po amerykańskich
    drogach tym amerykańskim samochodem, więc polskie regulacje
    mam w głębokim poważaniu. Zresztą w innym swoim aucie,
    Acura TL-S 2007 mam lampy HID, takie z soczewkami, i nie mają
    żadnych spryskiwaczy - po jasnego grzyba miałyby je mieć?
    Nie widzę związku spryskiwaczy z typem lamp HID - są jednakowo
    potrzebne lub nie z halogenami czy HID.