  • 31. Data: 2020-04-16 15:42:34
    Temat: Re: Koronawirus - Komu wierzyć i o co tu chodzi?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 16/04/2020 13:37, J.F. wrote:

    >Nie wiem kto. Jak tu przyjechalem w 2014 to jeden anglik ktory po
    >kilku latach wrocil z NL powiedzial mi: zobaczysz, ze u nas sluzba
    >zdrowia w porownaniu do innych krajow po prostu nie dziala.

    To widac takich Anglikow jest malo

    https://www.itv.com/news/2018-06-07/britons-most-pro
    ud-of-nhs-survey-finds/

    Ale ... 54% ... to moze wlasnie ci, co maja konskie zdrowie, wiec moga
    chwalic :-)

    Za jedno ich chyba musze pochwalic - na allegro trafiaja sie uzywane
    aparaty sluchowe.
    I wychodzi na to, ze to model produkowany dla NHS.

    I tak troche z googla, a troche na czuja ... wychodzi mi, ze NHS
    wyposaza uposledzonych w aparaty.
    Na koszt NHS. I na moj gust ... jak "daje", to i kupuje w przetargu
    wieksze ilosci.
    Wiec producenci specjalnie robia unikalne modele, zeby sie wydalo, ze
    cos, co kosztuje w Polsce 3000 zl, to sprzedali hurtem po np 800zl.
    Bo chyba nie robia jakis gorszych ...

    I Anglik dostanie taki aparat jak trzeba "za darmo", a w Polsce
    pacjent skazany na firmy, co to "panie, aparaty mamy od 2000 do 20
    tys, ile moze pan wydac".
    Plus ustawienie ... a nie, to czesto w cenie aparatu.
    A NFZ doplaci 600.

    P.S.
    "In contrast, the younger generation is more likely to take pride in
    British food (20%) and British sporting achievements (18%) than older
    people at just 9% and 13% respectively."

    Eee ... British food ?

    Jak to znajomy gadal - na calym swiecie sa restauracje francuskie,
    wloskie, nawet rosyjskie i polskie sie zdarzaja ... a widzial ktos
    brytyjska restauracje ? :-)

    https://www.dailymail.co.uk/travel/travel_news/artic
    le-8180151/Britons-reveal-50-things-make-proud-Briti
    sh-NHS-David-Attenborough.html

    A moze to fish & chips ? Nie mowie nie - przyzwoite.

    A coz to jest full English breakfast ?

    A tradycyjnego puddingu juz nie ma ? :-)

    J.

  • 32. Data: 2020-04-16 17:02:48
    Od: K <n...@e...com>

    On 16/04/2020 14:42, J.F. wrote:
> [...]
    >

    > A moze to fish & chips ? Nie mowie nie - przyzwoite.
    >
    > A coz to jest full English breakfast ?
    >
    > A tradycyjnego puddingu juz nie ma ? :-)

    Nie ma czegos takiego jak kuchnia brytyjska po prostu. To jest zlepek
    glownie kuchni indyjskiej, wloskiej i troche chyba francuskiej. Samym
    Yorkshire pudding, fish and chips oraz English breakfast nie da sie
    zrobic narodowej kuchni. Jesli chodzi natomiast o aparaty, to juz dawno
    zauwazylem jak system w PL jest dzurawy i nastawiony na spekulacje.
    Coraz czesciej dochodze do wniosku, ze to jest celowe i ci ktorzy robia
    na tym kase trzymaja sie razem i maja wtyki w kazdej opcji politycznej.

  • 33. Data: 2020-04-16 17:46:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 16/04/2020 14:42, J.F. wrote:

    ud-of-nhs-survey-finds/

    [...]
    >Nie ma czegos takiego jak kuchnia brytyjska po prostu. To jest zlepek

    A jednak mlodzi sa z niej dumni ... a moze tylko z fish&chips :-)

    >glownie kuchni indyjskiej, wloskiej i troche chyba francuskiej. Samym
    >Yorkshire pudding, fish and chips oraz English breakfast nie da sie
    >zrobic narodowej kuchni.

    a krolik w sosie mietowym ? :-)

    https://www.easysend.pl/blog/kuchnia-brytyjska/
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kuchnia_angielska

    Cos by sie z tego wybralo ...

> [...]
    >do wniosku, ze to jest celowe i ci ktorzy robia na tym kase trzymaja
    >sie razem i maja wtyki w kazdej opcji politycznej.

    Mam jakies podobne wrazenie.
    Ale ... czy w inych krajach nie jest podobnie ? Niemcy, Wlochy,
    Francja ...

    J.

  • 34. Data: 2020-04-17 19:34:25
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 16.04.2020 o 14:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Mirek Ptak n...@n...pl ...

    > "Jeszcze" to jeszcze rozumiem ale emotikona juz nie za bardzo :(

    Lubię jak jest ciepło :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 35. Data: 2020-04-17 19:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mirek Ptak n...@n...pl ...

    > Lubię jak jest ciepło :)

    To moze zamieszkaj w kotłowni? ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 36. Data: 2020-04-17 20:36:02
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-04-17 o 17:59 GMT, Budzik napisał:
    > Użytkownik Mirek Ptak n...@n...pl ...

    > To moze zamieszkaj w kotłowni? ;-DDD

    No ale tu o banany chodziło. W kotłowni może być słabo z ich produkcją.

    Mateusz

  • 37. Data: 2020-04-18 07:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > No ale tu o banany chodziło. W kotłowni może być słabo z ich produkcją.

    Nie, chodziło o ciepło.
    Banany byłyby efektem ubocznym. ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 38. Data: 2020-05-04 17:18:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:XnsABA1F3432119dayrider@localhost.net>
    user PiteR pisze tak:

    > Ten szpital w Excelu koło mnie
    >
    > "W nowo otwartym tymczasowym szpitalu NHS Nightingale we wschodnim
    > Londynie, który docelowo może mieć pojemność 4000 łóżek, zajętych
    > jest kilkadziesiąt."

    koniec laby? czy niedługo wezwą do roboty?

    The Nightingale Hospital in London is expected to be placed on standby
    in the coming days, and will no longer be admitting patients.

    in the coming days we will not need to be admitting patients to the
    London Nightingale, while coronavirus in the capital remains under
    control.

    https://www.bbc.co.uk/news/health-52531845

    --
    Piter