-
Data: 2020-02-28 13:20:02
Temat: Re: Królik i jego przyjaciele
Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2020-02-28 o 11:52, cef pisze:
> W dniu 2020-02-26 o 17:35, T. pisze:
>
>> Ta fabryka jest prosta jak budowa cepa - po prostu hala. Wiekszym
>> problemem jest wyposażenie linii transportowych, bo na nich wszystko
>> jest oparte (cały montaż).
>
>> To naprawdę żadna filozofia zbudować taką halę i ją wyposażyć.
>
> Wyposażenie takiej hali to jest praca setek firm współpracujących,
> różnych biur konstrukcyjnych, doświadczeń nad współgraniem
> poszczególnych elementów czy zastosowanych materiałów, gdzie
> doświadczenia zbierano latami.
> I to kosztuje najwięcej i na to nie wyłoży pieniędzy byle kto.
> Zwłaszcza w tak słabo się zapowiadającej finansowo branży samochodów
> elektrycznych.
> Oczywiście poskładać nie problem. Jest taka fabryka elektrycznie
> zorientowana dla Daimlera (czyli nie jest to firma bez doświadczenia) w
> pobliżu Drezna gdzie prace nad fizycznym uruchomieniem produkcji trwały
> kilkanaście lat. I nie chodzi o sam produkt (robią tam baterie) tylko
> właśnie o zgranie linii i automatów - samego procesu przekładania
> elementów z jednego miejsca na inne w odpowiednim czasie czyli coś co
> wydaje Ci się żadną filozofią.
No to Volkswagen był lepszy - poradzili sobie z budową fabryki w 23
miesiące - w tej fabryce jest także odlewnia oraz montaż silników. Jak
pisałem - pół roku wcześniej podjęto prace projektowe, zatem łącznie
trwało to ok. 2,5 roku do uruchomienia znacznie bardziej skomplikowanej
produkcji niż auta elektryczne.
Wbrew pozorom - przynajmniej na montażu - nie widziałem żadnych
automatów - to za duże elementy dla automatów. Jest tam trochę robotów,
królują manipulatory i narzędzia pneumatyczne.
Sam montaż nie wymaga jakiegoś specjalistycznego oprzyrządowania -
mocuje się do fundamentów roboty, a do górnej konstrukcji/filarów -
manipulatory. Taśma porusza się cały czas - wyjątkiem jest stanowisko
montażu szyb, gdzie karoseria przystaje.
Fabryka Tesli też powstała w 2 lata.
I można zatrudnić - i pewnie tak będzie - doświadczone biura projektowe,
żeby nie wynajdywać już wynalezionego. Dla VW system transportowy
opracował Siemens. Jest np. w Polsce firma Transsystem, która projektuje
linie transportowe dla motoryzacji - jest chyba znana bardziej za
granicą niż u nas (bo ile fabryk motoryzacyjnych powstaje w Polsce?).
I jeszcze jedno - coraz więcej przedsiębiorstw wynajmuje powierzchnie w
centrach logistycznych - to tylko lekkie konstrukcje hal, a wyposażenie
praktycznie żadne. I w takich warunkach się produkuje wiele przedmiotów,
urządzeń. A przypominam - w przypadku samochodu mówimy raczej wyłącznie
o montażu, a nie typowej produkcji z obróbką (np. skrawaniem). Wyjątkiem
jest tłocznia, która wymaga odpowiednich fundamentów. Nawet lakiernia to
boks pod namiotem z 2 robotami lub wanną do malowania zanurzeniowego.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.02.20 13:32 Przemek Jedrzejczak
- 28.02.20 14:19 T.
- 28.02.20 16:16 cef
- 28.02.20 16:19 cef
- 28.02.20 17:04 Przemek Jedrzejczak
- 28.02.20 19:59 Budzik
- 29.02.20 07:02 Iguan_007
- 29.02.20 09:00 Przemek Jedrzejczak
- 29.02.20 09:08 Iguan_007
- 29.02.20 10:55 J.F.
- 29.02.20 14:00 Przemek Jedrzejczak
- 29.02.20 21:45 Iguan_007
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML