  • Data: 2021-05-16 20:02:33
    Temat: Re: Kryptowaluty
    Od: pioruns <w...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 16/05/2021 18:47, _Master_ wrote:
    > Jest pewna różnica.
    >
    > Kurs BTC może w każdej chwili na rozkaz właścicieli spaść DO ZERA.
    > A może nawet przez błąd albo specjalnie szlag trafić informatyczną
    > "wartość"
    >
    > Spekulacja tylko 10 razy szybsza (zmiana kursu) towarem który ma dużo
    > dużo dużo mniejszą wiarygodność NIŻ ZŁOTO

    Bitcoin nie ma wlascicieli. Jest to zdecentralizowany system.
    Nikt nie kwestionuje wiarygodnosci zlota.

    Dlatego kupujesz Bitcoina na dluzsza mete (tak jak zloto) i nie
    spekulujesz (zostawiasz to spekulantom), tylko chowasz do sejfu (tak jak
    zloto). Wyciagasz dopiero, jak np. osiagniesz oczekiwany zysk (np.
    kilkaset procent jak to w przypadku Bitcoina, zloto trzyma sie inflacji
    zazwyczaj lub lekko ja pokonuje). Oczywiscie, ze moze spasc do zera.
    Tracisz wtedy te swoje przykladowe 100zl. Dlatego sie to nazywa
    inwestycja. Roznica z z nie-zainwestowaniem w ogole polega na tym, ze
    mozesz stracic maksymalnie 100zl, a zarobic wielokrotnie wiecej. I to
    mialo miejsce wlasnie na przestrzeni ostatnich 10 lat - kto zaryzykowal
    i zainwestowal te swoje 100zl w Bitcoina, to dzisiaj wyciaga 1000, 10k
    czy ile tam (zalezy oczywiscie po ilu kupil) :)

    --
    pozdrawiam, pioruns