    Subject: Re: Kryptowaluty
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.comp.pecet
    From: Kviat
    Date: Mon, 17 May 2021 19:24:39 +0200

    W dniu 17.05.2021 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Kviat ...

    > No ale te duze spolki to tez kiepska inwestycja - zobacz co sie stało z
    > cenami spolek z udziałem skarbu panstwa...

    Teraz... hmmm... I tak i nie. Trzeba to robić z głową i wybierać z głową.
    PKNORLEN, zakup 22.07.2020 - dzisiaj +28,07% (w sensie wzrost od daty
    zakupu)
    albo taki STALPROFI, zakup 12.04.2019 - dzisiaj +59,77%
    to tylko dwa przykłady...

    Spółki dywidendowe nadal płacą dywidendy - raz kursy rosną, raz spadają,
    zabawa nie dla spekulantów, tylko dla ludzi o mocnych nerwach ;)
    Można obracać częścią portfela w ramach IKE - nie płacisz podatku Belki
    od zamkniętych pozycji (ma to swoje wady i zalety, mrozisz kasę na
    dłuuugo...).
    Świadomie zrezygnowałem z inwestycji w spółki zagraniczne i na
    zagranicznych giełdach - przerasta mnie czasowo rozliczanie tego
    podatkowo - nie jest to moje główne zajęcie, a nie chce mi się nad tym
    siedzieć po nocach i rozkminiać różnice kursowe, albo czy mamy jakieś
    umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, czy nie mamy...

    Wszystko jest dla ludzi, ale nie dla wszystkich ludzi. Jak ktoś w
    miesiąc chce zarobić miliony, bo się naczytał blogów i wszystkie
    oszczędności wrzuca na spekulacje, to potem zżerają go prowizje i...
    nerwy. I ma pretensje do całego świata.

    Pozdrawiam
    Piotr