    Subject: Re: Kryptowaluty
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.comp.pecet
    <60a2a6d7$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    From: Kviat
    Date: Tue, 18 May 2021 14:52:26 +0200

    W dniu 18.05.2021 o 00:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Kviat ...

    > :-D
    > Przyzznaje ze jak sie zna historyczne ceny akcji to łatwiej sie
    > inwestuje tyle ze do tego potrzebna byłaby maszyna do podrozy w czasie.

    W dniu zakupu nie posiadałem takiej maszyny ;)

    > Tymczasem jakbys kupił np w okolicach 2015 roku za około 80zł to po 6
    > latach nadal byłbys w plecy czyli de facto straciłbys kilkadziesiat
    > procent.

    Dlatego nie kupuje się akcji w trakcie hossy, tylko w trakcie bessy.
    A przynajmniej nie te, które wytypowałeś jako inwestycyjne na długie okresy.
    Do zabawy w spekulacje nie przeznacza się wszystkich oszczędności i
    jakbym faktycznie je kupił w 2015 to nie ma takiej opcji, że trzymałbym
    je do dzisiaj. Przy zakupie ustawiłbym stop lossa na np. -5% od ceny
    kupna i byłbym w plecy na 5%, a nie na kilkadziesiąt. A nawet jakby
    całkowicie utraciły płynność i nie udało się ich w ogóle sprzedać, to
    trudno. Trzymam się też innej zasady, że na zabawy spekulacyjne
    przeznaczam tyle, ile mogę stracić bez palpitacji serca.

    Pozdrawiam
    Piotr