  • 41. Data: 2016-08-14 13:48:58
    Temat: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2016-08-14 o 09:34, slawek pisze:
    > Ty umiesz założyć baypassy czy wszczepić zastawkę?

    Nie.
    Ale jeśli miałbym poddać się takiemu zabiegowi, to na pewno przedtem
    gruntownie zapoznałbym się z warunkami operacji. Nie podpisłabym w ciemno.
    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 42. Data: 2016-08-14 14:43:31
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-14 o 13:02, Marek pisze:

    > To nie jest idiotyzm ale ochrona rynku zbytu w celu utrzymania cen
    > atrakcyjnych dla kolejnych pośredników w zbycie. (...)

    Kupuję w obu "sklepikach".
    I w obu widuję czasami ceny wyższe, niż w "cywilnych" sklepach. Na ten
    sam towar - o tym samym kodzie EAN.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 43. Data: 2016-08-14 14:49:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-14 o 00:39, J.F. pisze:

    > Cos w tym jest ... ale czy sie skonczylo ?
    > Nadal sa luksusowe hotele, biznes klasa w salotach itp.
    >
    > Na Discowery byl kiedy program o drogich samochodach.
    > No i mowi jeden z wlascicieli ... a z tego co mowi, to wynika, ze
    > zaleta drogiego samochodu jest to, ze on jest drogi.
    > Podjezdzasz gdzies, i od razu cie lepiej traktuja ...

    Zanim w Polsce zaczynały się pierwsze fiskalizacje (1993?), to jeździło
    się kilkuosobową ekipą, m.in. po różnych PSS-Społem i innych większych
    firmach.
    Szło się na obiad do lokalnej restauracji, najczęściej marki "Jubilatka"
    lub coś w ten deseń.
    Jeśli po kilku minutach nie pojawiła się kelnerka, to na stół wykładało
    się telefon komórkowy - Motorolę "skrzydlaka" lub jakąś inną Nokię
    "cegłę". Praktycznie od razu zjawiała się obsługa, często nawet w sile
    dwóch kelnerek.

    Takie to były czasy ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 44. Data: 2016-08-14 15:56:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Aug 2016 13:40:45 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Terefere! Aby otrzymać kartę uprawniającą do zakupów należy
    "prowadzić
    > działalność gospodarczą, reprezentować instytucję np. szkołę,
    szpital,

    To, że tworzą pewne wyjątki nie oznacza, że co do zasady to nie jest
    słuszne.

    > O tak, Selgros i Makro, to jest prawie to samo, co U.S. Future
    Exchange
    > albo Deutsche Börse.

    Rotfl, bejrucie masz pojęcie o czym mowa.

    --
    Marek

  • 45. Data: 2016-08-14 16:01:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Aug 2016 14:43:31 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Kupuję w obu "sklepikach".
    > I w obu widuję czasami ceny wyższe, niż w "cywilnych" sklepach. Na
    ten
    > sam towar - o tym samym kodzie EAN.

    A jak myślisz dzięki czemu tak się dzieje...Jak jakiś udiota zaczyna
    sprzedawać tanio nieodpowiedniej grupie docelowej to później jest
    taki efekt popsucia rynku.

    --
    Marek

  • 46. Data: 2016-08-14 17:08:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > To, że tworzą pewne wyjątki nie oznacza, że co do zasady to
    > nie jest słuszne.

    A pewnie, że słuszne! Z punktu widzenia prowadzonego biznesu
    bardzo słuszne. Pani Jadzia, co w szkole sprząta (od jakiegoś
    czasu jako Przedsiębiorstwo Utrzymania Powierzchni Płaskich
    "Ścierex Company") chętnie wydeleguje do zakupów jeszcze dwie
    bezrobotne sąsiadki i założy im karty. One też mają teraz
    poczucie, że sa kimś wyjątkowym. A sklepik ma święty spokój
    z ustawą o ochronie danych osobowych. Wszak przetwarza dane
    na temat podmiotów gospodarczych, a te nie podlegają ochronie.
    Co z tego, że robi to z użyciem imiennych kart, na podstawie
    których może profilować indywidualnych klientów i wyliczać
    jak najlepiej ich omotać, dobrać ceny i zarobić najwięcej.

    Takich, którzy mówią "idiotyzm -- nie będę się rejestrował, by
    kupić piwo i kiełbasę na grila" jest niewielu. Zresztą po co
    klient, co brzydko sobie myśli o firmie, albo co gorsza mówi
    lub pisze? Nas jest pomijalny margines. Ale nieudaczników, co
    chcą mieć kartę, lecz nie mogą sobie załatwić -- tych jest
    jeszcze mniej.

    > Rotfl, bejrucie masz pojęcie o czym mowa.

    No faktycznie, nie mam. Nie wiedziałem, że pod pojęciem
    "giełda towarowa" kryje się plac, na którym wśród swoich
    można się zaopatrzyć w towar, co spadł z tira, ale w ogóle
    jest nieuszkodzony, tylko faktura wpadła w kałużę i literki
    trochę się rozmyły.

    Jarek

    PS
    O co chodzi z tym Bejrutem?

    --
    I przedziału mącił ciszę szept ochrypły i skupiony,
    a tekst był następujący: słuchaj Maniek,

  • 47. Data: 2016-08-14 17:10:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > A jak myślisz dzięki czemu tak się dzieje...Jak jakiś udiota zaczyna
    > sprzedawać tanio nieodpowiedniej grupie docelowej to później jest
    > taki efekt popsucia rynku.

    Janosiki, na pewno to są Janosiki! Nie żadni idioci. Kupili w Makro
    albo Selgrosie, bo to przecież są najlepsze źródła zaopatrzenia dla
    przedsiębiorców handlowych. Może nawet jedynie słuszne. A potem
    sprzedają taniej niż kupili.

    Jarek

    --
    -- Szwejku, Jezus Maria, Himmelherrgott, ja was zastrzelę, bydlę jedno,
    ośle, kretynie, gówniarzu jeden! Czy można być takim bałwanem?

  • 48. Data: 2016-08-14 19:21:59
    Od: slawek <f...@f...com>

    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Na temat Makro mam swoją prywatną opinię

    Chyba jesteśmy zgodni co do.

  • 49. Data: 2016-08-14 19:29:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 sierpnia 2016 16:01:45 UTC+2 użytkownik slawek napisał
    > A jak myślisz dzięki czemu tak się dzieje...Jak jakiś udiota zaczyna
    > sprzedawać tanio nieodpowiedniej grupie docelowej to później jest
    > taki efekt popsucia rynku.
    Rozwiń to "popsucie rynku"

  • 50. Data: 2016-08-14 19:32:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 13 sierpnia 2016 21:29:51 UTC+2 użytkownik slawek napisał:

    > No ja tam się nie znam, ale te Selgrosy to są otwarte dla zwykłych
    > ludzi?

    Zdarzało mi się robić zakupy w Makro, Selgrosie i Eurocashu a jestem "zwykły ludż"