  • 61. Data: 2016-08-15 14:22:09
    Temat: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    c...@g...com
    *Użytkownik* napisał(-a):

    > Dali mi
    > terminal światłowodowy z wbudowanym routerem

    Tak z ciekawości, możesz napisać jaki to był terminal, firma i model?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 62. Data: 2016-08-15 14:27:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Aug 2016 09:34:59 +0200, slawek napisał(a):
    > Moim zdaniem Orange wykorzystał naiwność klienta. I moim zdaniem jest
    > to głupota, ale po stronie Orange: stracili klienta, a to że przez
    > parę miesięcy umowa jeszcze będzie trwała to nie ma większego
    > znaczenia.

    Takie czasy IMHO. Odejdziesz Ty - przyjda nastepni naiwni.
    A za kolejne lata wrocisz, bo sie okaze, ze wszedzie tak samo zle
    traktuja klienta, ale w Orange jednak najlepiej (do tego czasu moze
    sie zmienic).

    Albo trafia na zadowolonego klienta, placi niewiele, mysli ze ma
    lepiej, i jest zadowolony.

    > Ależ oczywiście że się skontaktowałem! Poczułem nostalgię: poziom
    > olewania jak za komuny, nikt nic nie wie. Jak już pisałem - niemoc.

    To samo w Plusie, Erze, Netii i wielu innych - takie czasy :-)

    Lodowke kupowalem - namawiaja mnie na "przedluzona gwarancje".
    Wysmialem - 5 lat, ona ma obowiazek wytrzymac 15.
    A jak nie ... to zadnego sprzetu tej firmy.

    Lodowka na razie dziala, ale firmy juz nie ma :-( (Mastercook).
    Choc gwarancje chyba dawal sklep, to moze warto bylo brac.

    J.

  • 63. Data: 2016-08-15 14:45:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Aug 2016 09:13:40 +0200, slawek napisał(a):

    > A podpisał to Orange. I ten Orange nie potrafi właśnie.
    >
    > Przeciętny Janusz biznesu nie musi wiedzieć jak te internety
    > działają. Jednak ten co mu te internety sprzedaje, firma
    > telekomunikacyjna taka jak Orange, ma - AFAIK - obowiązek wiedzieć. A
    > tymczasem jest trochę FUD i faktury 200 PLN miesięcznie za transmisję
    > rwącą się co kilka minut. W dużym mieście.

    Rwanie jest oczywiscie niedopuszczalne i nalezy reklamowac,
    ale zakladam, ze skoro klient to podpisal, to mu odpowiada cena.

    Choc prawde mowiac to nie bardzo rozumiem Orange - dla klientow
    prywatnych "Orange swiatlowdod" 100Mb/s, z cena 69 zl przez rok i 169
    przez nastepny, a dla "duzych firm" oferuja 1Mb/s za 200 zl :-)

    A znalezc wlasciwa oferte, to sie trzeba przedrzec przez ich strone i
    wyszukac.

    J.

  • 64. Data: 2016-08-15 14:54:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Aug 2016 09:00:02 +0200, slawek napisał(a):

    > No właśnie że nie! Mimo prób wydostania z nich odpowiedzi co lepszego
    > jest w Orange dla biznesu w porównaniu z ofertą dla osób
    > fizycznych... nic nie powiedzieli. Na ich WWW też nic konkretnego nie
    > ma.

    A to ciekawe - jak dzwonia, to mowia, oczywiscie same ogolniki.
    Czyzby im UOKiK przywalil jakas kare, ze sie teraz boja napisac ?

    Tak prawde mowiac, to jak dzwonia i proponuja "lepszy internet", to
    pierwsze pytanie mi sie cisnie "a to ten ktory teraz od was mam jest
    zly?"
    Ale cos tam zawsze wcisna w miare intelegentnego.
    Szybszy, lepszy, bezpieczniejszy, wydzielona siec ... widac dziala na
    klientow :-)

    J.

  • 65. Data: 2016-08-15 14:55:01
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 15 Aug 2016 13:28:13 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Wystarczy chocby inny priorytet pakietow, czy inny czas usuniecia
    > awarii w umowie.

    Ale AFAIK nic takiego w umowie nie ma. Nikt nie potrafi wskazać CZYM
    SIĘ RÓŻNIĄ oferty dla klienta biznesowego i nie-biznesowego. A co
    szczególnie ciekawe... biznesowy się tnie i przerywa, choć (co prawda
    w innej lokalizacji) nie-biznesowy działa bardzo przyzwoicie. No i
    router: dla biznesu jest "lepszy", bo nie ma w nim nawet podstawowych
    możliwości, takich jak logi, wykaz podłączonych urządzeń, blokada
    portów itp. itd. I to nie zależy od lokalizacji, ani od tego czy
    kabel z epoki Gierka czy Gomułki.

    Nota bene: niektóre testy podają że jest 80Mb/s, choć samo Orange
    twierdzi że jest 10Mb/s maksymalnie 1Mb/s minimalnie. Jednak tnie
    się, zacina i zrywa, więc ostatecznie jest bardzo nieciekawie.

  • 66. Data: 2016-08-15 15:43:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Aug 2016 14:55:01 +0200, slawek napisał(a):
    > On Mon, 15 Aug 2016 13:28:13 +0200, "J.F."
    >
    > Ale AFAIK nic takiego w umowie nie ma. Nikt nie potrafi wskazać CZYM

    Nie mowie nie, co innego klientowi naobiecywac, a co innego w umowie
    zapisac :-)

    Choc jakby tak zapisali, ze "przy przerwie trwajacej dluzej niz 2h
    klient ma prawo do rekompensaty za caly dzien", to by IMO duzo nie
    stracili :-)

    > SIĘ RÓŻNIĄ oferty dla klienta biznesowego i nie-biznesowego.

    Podaj link do tych ofert, bo Orange ma ich tyle, ze sie mozna pogubic
    :-)

> [...]
    > router: dla biznesu jest "lepszy", bo nie ma w nim nawet podstawowych
    > możliwości, takich jak logi, wykaz podłączonych urządzeń, blokada

    A to taka chyba ogolna tendencja - dajemy router, ale on jest nasz,
    klient nic nie moze :-)

    > Nota bene: niektóre testy podają że jest 80Mb/s, choć samo Orange
    > twierdzi że jest 10Mb/s maksymalnie 1Mb/s minimalnie.

    Jak to w internecie - praktycznie nie da ustalic jakiejs "predkosci".
    Tylko predkosc lacza do klienta.

    > Jednak tnie
    > się, zacina i zrywa, więc ostatecznie jest bardzo nieciekawie.

    Ale to jest cos nie tak, i to trzeba reklamowac.

    J.

  • 67. Data: 2016-08-15 17:42:22
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości

    > I nie jesteś posłem/dziennikarzem/celebrytą?

    Nic z tych rzeczy Wystąpiłem jako osoba całkowicie, stuprocentowo prywatna.
    (P)osłem nie jestem, "dzęńkażem" (literówka jako przytyk dla coraz
    powszecniejszej bylejakości NIEKTÓRYCH), cele-prytą także nie, choć może
    było by warto? Zresztą, specjalnie się przyjrzałem - ceny tam są jak
    najbardziej brutto, z podatkiem. I na cenówce są obie, netto i z podatkiem.
    Jak byłem parę lat temu, była całkiem przyzwoita hujalnoga-sqter za jedyne
    700 PLN, nośna na 120 kg, zasięg i prędkość chyba po 20.

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 68. Data: 2016-08-15 17:51:42
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    (Orange)
    > Tak prawde mowiac, to jak dzwonia i proponuja "lepszy internet", to
    > pierwsze pytanie mi sie cisnie "a to ten ktory teraz od was mam jest
    > zly?"

    Nie zapomnę, jak Netię kiedyś zgasiłem... Net miałem 120/10, w UPC.
    Płaciłem... no, nie pomnę, coś kole 120,150 PLN, zabijcie, nie pomnę, może i
    więcej...
    Otóż, dzwoni Netia, że to, że sio, tamto i owamto, oraz dobry internet, za
    JEDYNE 60 PLN. W sumie cena zaproponowana była nawet niezła, bo chyba za
    pakiet. Pani była oczywiście, nieba by mi uchylilła (za bo byłem wdzięczny),
    jeszcze trochę, a by mnie przekonała, wcisnęła, władowała... fundamentalne
    pytanie - jak szybki net? Siadajcie... Całe... 2 (tak, DWA) megabity! Jaka
    pani się smutna zrobiła, gdy powiedziałem, że mój net jest 60 razy
    szybszy... (no, jakby to było za 1/4 szybkości, to może bym tym kosztem
    obniżył sobie płacone co miesiac sumy...)

    > Ale cos tam zawsze wcisna w miare intelegentnego.
    > Szybszy, lepszy, bezpieczniejszy, wydzielona siec ... widac dziala na
    > klientow :-)

    I kto nie zna się na szczegółach, znieczulony (uwaga na sprzedaż wiązaną),
    da się wyruchać w dupę, nazwijmy to po imieniu. I 2 lata sraczki...

  • 69. Data: 2016-08-15 17:55:46
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 15 Aug 2016 14:45:31 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    169
    > przez nastepny, a dla "duzych firm" oferuja 1Mb/s za 200 zl :-)

    No właśnie to jest frapujace. Ale, jak już pisałem, coś jest ekstra
    za to. Tyle że nikt nie potrafi powiedzieć co. I to jest właśnie
    paradoks.

  • 70. Data: 2016-08-15 17:56:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Jarku, jakbys nie wiedzial, ze przeciez mozna.
    > Wystarczy chocby inny priorytet pakietow,

    Kiedyś tak bywało, że trzeba było innych priorytetów, pasm
    gwarantowanych (dużo niższych od przepustowości łącza) itd,
    by wszystko jakoś dziłało. Dzisiaj każdy oczekuje, że cały
    czas będzie działać tak samo dobrze i z taką samą prędkością.
    I to w każdym łączu, nie tylko biznesowym. Jeśli coś czasem
    działa gorzej, to po prostu zwracają kasę -- tak jak w moim
    przypadku. Kasę dają tylko mnie, choć w takiej samej sytuacji
    jest jeszcze dwa tysiące innych abonentów -- ale to stąd, że
    tylko ja się upomniałem. Jasne, można by było dla mnie zrobić
    jakąś osobna konfigurację, ale ktoś by musiał to potrafić.
    Fachowców operator nie ma, bo są zbyt drodzy.

    Wiem więc tyle, że da się zrobić gorzej (niż standard ogólny),
    ale lepiej już nie.

    > czy inny czas usuniecia awarii w umowie.

    Chyba tylko *w umowie*. Bo *w praktyce* jest tak, że jak coś
    pada, to w takim miejscu, że wszyscy to odczuwają równo.

    --
    Jarek