  • Data: 2021-07-26 10:29:53
    Temat: Re: Który switch 2.5GbE powinien być lepszy:
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 26/07/2021 01:21, netx wrote:
    > WiFi "ax" tyle osiąga. W stanie karty wifi pokazuje połączenie 2.4Gb/s,
    > ale w rzeczywistości tyle to nie osiąga.

    Nie znam dokładnej zasady działania, ale nie przypuszczam, aby miliony
    razy na sekundę zmieniała Tx z Rx lub nadawało i odbierał jednocześnie.
    Przypuszczalnie nie jest to full-duplex, wiec w sytuacji gdy trzeba
    przesłać "zapytanie->odpowiedź" nie masz pełnego pasma. Niech mnie ktoś
    poprawi, czy ax jest fullduplex.

    Kabel jest full duplex, ma osobne pary do Rx i Tx.

    Dodatkowo algorytmika może być kiepska, na przykład poprawnie powinniśmy
    wpychać te pliki bez natychmiastowego potwierdzenia aby zając pełne
    pasmo Tx. Raczej tak to nie działa normalnie.

    > Laptop z tym połączeniem jest
    > blisko routera. Dla odmiany przy komunikacji Wifi przez kilka ścian już
    > nie jest tak dobrze z prędkością.

    Wiem, zastanawiało mnie czy nie pomyliłeś B z b ;)