eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKtos to zrobil - podroz elektrykiem z UK do PL :D › Re: Ktos to zrobil - podroz elektrykiem z UK do PL :D
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.095160183088.s
    lubice.vectranet.pl!not-for-mail
    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ktos to zrobil - podroz elektrykiem z UK do PL :D
    Date: Sun, 27 Aug 2023 16:30:58 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <ucfmgc$tle$1$nadir@news.chmurka.net>
    References: <ucf4sm$13s7r$1@dont-email.me> <ucf72k$l3a$1$lisciast@news.chmurka.net>
    <ucf8lg$m7g$1$nadir@news.chmurka.net>
    <ucfi8i$re6$1$lisciast@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: 095160183088.slubice.vectranet.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 27 Aug 2023 14:27:24 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="nadir";
    posting-host="095160183088.slubice.vectranet.pl:95.160.183.88";
    logging-data="30382";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.14.0
    Cancel-Lock: sha1:SnHPM9l6/ex/I9kMydUckmOb9h8=
    sha256:M1JDqDr6OZZsUdDUdzSF1NMMMzJUkb7k9OMuDr8vHqY=
    sha1:qAaUcSXy3q+eOK8aM2wJgshxhu4=
    sha256:QeVNe5KpWiibb2VqgtW3Bnbp1O+/618CeM8fMHpKA+Q=
    In-Reply-To: <ucfi8i$re6$1$lisciast@news.chmurka.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2716543
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 27.08.2023 o 15:18, Lisciasty pisze:

    > Leaf to dinozaur, nieważne czy nowy czy stary, żółtki nic w nim nie
    > zmieniają istotnego. Mała bateria (raptem 40kWh), brak aktywnego
    > chłodzenia baterii (czyli ładowanie w trasie to mordęga), moc ładowania
    > to tragiczne 46kW w szczycie. W dodatku port chademo, czyli coś czego
    > trzeba szukać bo żaden inny producent już tego nie używa.

    Już pomijając, że on tam nie ma wcale CHAdeMO, a po CHAdeMO można
    ładować pod 60kW i więcej, to przecież on ma KIA Niro. Internety podają,
    że tam jest bateria 64kWh i możliwość ładowania DC mocą 74kW.
    Czy mało to czy dużo, to nie wiem, tylko co to za różnica, jak jest tyle
    pierdolenia z ładowarkami?

    > Gościu sobie wymyślił najgorszego elektryka w trasę i zdziwiony :]

    Jedzie tym co ma. Ma kupić inny/nowy/drugi żeby wybrać się w podróż
    "marzeń"? Możliwe, że gdyby Tesla dała mu do testów jeden ze swoich
    modeli, to wychwalałby tę podróż i elektryka w nieboskłony.

    > Co deptać? 113 km/h średnia tylko z jazdy bez uwzględniania postojów.
    > Wystarczy jechać 120-130 i na spokojnie się tyle wykręci. To żaden kosmos.

    Dla elektryków, które czasem widzę na autostradach i ekpresówkach, to
    jednak kosmos. I niestety nie wystarczy jechać spokojnie 120-130km/h,
    żeby uzyskać średnią 113km/h, a tym bardziej gdy trzeba, jak ten gość,
    nadrobić 20-30 kilometrów bo przydrożna ładowarka nie działa.

    Tylko to nadal nie jest film o lepszym czy gorszym elektryku, ale o
    choojowej infrastrukturze i podejściu do ładowania samochodów
    elektrycznych. Wyjazd w każdą dłuższą trasę, a tym bardziej przez kilka
    krajów, czy się to komuś podoba, czy nie, to nadal planowanie i
    logistyka. Co z tego, że nawet jak gdzieś ładowarki są, to naładować się
    z tych czy innych powodów nie można i żadna apka nie pomoże.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: