-
Data: 2023-08-27 20:10:47
Temat: Re: Ktos to zrobil - podroz elektrykiem z UK do PL :D
Od: K <...@l...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 27/08/2023 19:01, J.F wrote:
> On Sun, 27 Aug 2023 15:18:30 +0200, Lisciasty wrote:
>> W dniu 2023-08-27 o 12:34, nadir pisze:
>>> A jakie są te nowoczesne elektryku, bo on nie ma 15-to letniego Leafa.
>>> Zresztą gość wcale nie narzeka na samochód, tylko na infrastrukturę
>>> ładowania, a to jednak coś innego.
>>
>> Co z tego że nie ma 15 letniego?
>> Leaf to dinozaur, nieważne czy nowy czy stary, żółtki nic w nim nie
>> zmieniają istotnego. Mała bateria (raptem 40kWh), brak aktywnego
>> chłodzenia baterii (czyli ładowanie w trasie to mordęga), moc ładowania
>> to tragiczne 46kW w szczycie. W dodatku port chademo, czyli coś czego
>> trzeba szukać bo żaden inny producent już tego nie używa.
>> Gościu sobie wymyślił najgorszego elektryka w trasę i zdziwiony :]
>
> Ale wbrew pierwszemu postowi film nie jest o Leafie, tylko o KIA niro,
> gdzie zasieg jest ponad 400km, a moc ładowania 75kW.
> I jest o trasie Boston-Iława, wraz z przejazdem eurotunelem.
>
>>> No i 1700km w 15 godzin, to raczej pobożne życzenia, nie że się nie da,
>>> ale to trzeba cały czas deptać, a wtedy nawet nowoczesny elektryk dużo
>>> "spala" i trzeba go częściej ładować.
>>
>> Co deptać? 113 km/h średnia tylko z jazdy bez uwzględniania postojów.
>> Wystarczy jechać 120-130 i na spokojnie się tyle wykręci. To żaden kosmos.
>
> to jest jakies 1750km, wiec samej jazdy, jak nie bedzie niespodzianek,
> bedzie blizej 16h. Plus pociag, plus ze dwa tankowania, posilki,
> toalety ... sie troche uzbiera. Plus drzemka jakas, bo zaczyna sie
> robic niebezpiecznie.
> Teoretycznie w czasie tych postojów mozna by sie naladowac ... tylko
> czy sa tam ładowarki? W przyszłosci będą.
>
> Wiec teoretycznie elektrykiem jechalby niewiele dłuzej.
> Tylko jak widac - tu nie o samo ładowanie chodzi.
> A to ładowarka nie działa z twoją kartą bankową, albo z aplikacją,
> i trzeba jechac gdzies 30 km w bok, sciągać aplikacje, dzwonic po
> serwisach. A to kabelka nie da sie wyjąc, czy terminal do karty
> przegrzany - a czas leci.
>
> Teslą byłoby pewnie całkiem inaczej. Bo ma swoje ładowarki.
> Albo jakby miał kartę Kia ReCharge. Lub wiedział wczesniej o Shell
> Recharge.
>
> Zobaczymy film z powrotu :-)
>
> A gdzies juz widziałem wymóg, zeby ładowarka obsługiwała zwyczajnie
> karty bankowe, wiec pewnie będzie normalnie.
>
> J.
>
Generalnie z tymi platnosciami karta za granica bywaja problemy. Np. w
DE jest kilka stacji na ktorych nie moge zaplacic swoja zwykla debetowa
z HSBC (Visa), ale juz np. Visa kredytowa z HSBC tak, jak rowniez
Revolutem albo debetowa HSBC Global Money (cos jak Revolut) - obie Visa.
w NL np. sa miejsca gdzie dziala tylko MasterCard chociaz akurat nie na
stacjach benzynowych. Tak wiec ten kolo mogl w 100% uniknac tego
problemu odpowiednio sie przygotowujac albo z Revolutem albo jakims
odpowiednikiem Global Money w HSBC.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.08.23 20:12 J.F
- 27.08.23 20:23 K
- 27.08.23 21:28 PiteR
- 27.08.23 21:58 Lisciasty
- 27.08.23 22:19 J.F
- 27.08.23 22:32 Lisciasty
- 27.08.23 22:42 nadir
- 27.08.23 22:47 J.F
- 27.08.23 23:43 J.F
- 28.08.23 09:18 Lisciasty
- 28.08.23 12:06 J.F
- 28.08.23 12:35 Lisciasty
- 28.08.23 12:52 ąćęłńóśźż
- 28.08.23 12:57 ąćęłńóśźż
- 28.08.23 13:43 Lisciasty
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=