    From: kk <k...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: LEDy w elektryku
    Date: Tue, 12 Jan 2021 20:21:38 +0100

    On 2021-01-12 00:51, sirapacz wrote:

    > 2x55w+2x5w daje ci 120w ciągłego poboru.
    >
    > Ledy zeżrą pewnie 2x14W+2x1W
    > Osram LED LEDriving HL H7 Gen2 6000K
    >
    > więc w totalu masz 30W vs 120W. 90W różnicy dupy nie urywa ale 1hwh
    > uzbierasz w 11h jazdy. Przy takim koszcie żarówek z homologacją to
    > raczej bez sensu - nie zauważysz różnicy w zasięgu raczej.
    > Na ładowaniu przejedziesz ze 2h max pewnie, więc do zaoszczędzenia jest
    > ok 0,2kwh.
    > Daj se spokój

    Mnie chodziło o to czy opłaca się .. ryzykować zakwestionowaniem przez
    przydrożnych obwiesiów ;-)

    Dobra, tak sobie tylko luźno chciałem porozważać. Faktycznie kiedyś
    rozważałem zainstalowanie LEDów w Twizy, ale ... kupiłem Twizy w którym
    poprzednik już je zamontował :-) Wszędzie, czyli z przodu i z tyłu.
    Oczywiście pojawił się jakiś problem że za mało obciążają. Ale odnosząc
    się do twego szacowania zysków i strat ... Twizy małe jest, 90W możnaby
    wykorzystać do grzania albo chłodzenia, więc może nie całkiem jest to
    bez sensu. Poza tym samo zestawienie, ekonomicznego samochodu z
    bezsensownymi światłami.