  • 1. Data: 2021-01-12 00:32:14
    Temat: LEDy w elektryku
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    Hej,

    Chciałem się Was zapytać jak sądzicie, czy opłaca się zmienić żarówki w
    Twizy na LEDy? :-)

  • 2. Data: 2021-01-12 00:51:59
    Temat: Re: LEDy w elektryku
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 00:32, kk pisze:
    > Hej,
    >
    > Chciałem się Was zapytać jak sądzicie, czy opłaca się zmienić żarówki w
    > Twizy na LEDy? :-)

    2x55w+2x5w daje ci 120w ciągłego poboru.

    Ledy zeżrą pewnie 2x14W+2x1W
    Osram LED LEDriving HL H7 Gen2 6000K

    więc w totalu masz 30W vs 120W. 90W różnicy dupy nie urywa ale 1hwh
    uzbierasz w 11h jazdy. Przy takim koszcie żarówek z homologacją to
    raczej bez sensu - nie zauważysz różnicy w zasięgu raczej.
    Na ładowaniu przejedziesz ze 2h max pewnie, więc do zaoszczędzenia jest
    ok 0,2kwh.
    Daj se spokój

  • 3. Data: 2021-01-12 09:50:58
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 12.01.2021 o 00:32, kk pisze:
    > Hej,
    >
    > Chciałem się Was zapytać jak sądzicie, czy opłaca się zmienić żarówki w
    > Twizy na LEDy? :-)

    Lasery wstaw.

  • 4. Data: 2021-01-12 10:08:12
    Od: K <n...@e...com>

    On 11/01/2021 23:32, kk wrote:
    > Hej,
    >
    > Chciałem się Was zapytać jak sądzicie, czy opłaca się zmienić żarówki w
    > Twizy na LEDy? :-)

    Ja mam lepsze pytanie. Dlaczego w elektrykach nawet w takim gowno Zoe
    przednie reflektory nie sa ledowe tylko maja chamska zarowke typu H iles
    tam?

  • 5. Data: 2021-01-12 18:53:24
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 10:08, K pisze:

    > Ja mam lepsze pytanie. Dlaczego w elektrykach nawet w takim gowno Zoe
    > przednie reflektory nie sa ledowe tylko maja chamska zarowke typu H iles
    > tam?

    Cena.
    Tniemy gdzie się da i ile się da.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2021-01-12 19:10:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2021 o 18:53, Irokez pisze:

    > Cena.

    Raczej pisanie o rzeczach o których się nie ma pojęcia, albo już od
    dawna są historią.
    W nowym Zoe są ledowe.

    https://autokatalog.pl/porownywarka/1516_748912_a090
    45d5-a031-4c97-bf03-b81f8920ffa0,1872_831841_695b472
    3-f126-4a5e-a522-9c5b392fddd7

  • 7. Data: 2021-01-12 20:21:38
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-01-12 00:51, sirapacz wrote:

> [...]
    > raczej bez sensu - nie zauważysz różnicy w zasięgu raczej.
    > Na ładowaniu przejedziesz ze 2h max pewnie, więc do zaoszczędzenia jest

    Mnie chodziło o to czy opłaca się .. ryzykować zakwestionowaniem przez
    przydrożnych obwiesiów ;-)

    Dobra, tak sobie tylko luźno chciałem porozważać. Faktycznie kiedyś
    rozważałem zainstalowanie LEDów w Twizy, ale ... kupiłem Twizy w którym
    poprzednik już je zamontował :-) Wszędzie, czyli z przodu i z tyłu.
    Oczywiście pojawił się jakiś problem że za mało obciążają. Ale odnosząc
    się do twego szacowania zysków i strat ... Twizy małe jest, 90W możnaby
    wykorzystać do grzania albo chłodzenia, więc może nie całkiem jest to
    bez sensu. Poza tym samo zestawienie, ekonomicznego samochodu z
    bezsensownymi światłami.

  • 8. Data: 2021-01-12 20:30:45
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-01-12 10:08, K wrote:

    > Ja mam lepsze pytanie. Dlaczego w elektrykach nawet w takim gowno Zoe
    > przednie reflektory nie sa ledowe tylko maja chamska zarowke typu H iles
    > tam?

    No chyba z tego samego powodu dla którego w innych takie są. Jak
    samochód zaczęto sprzedawać w 2012 roku to ... wtedy nie było
    homologowanych. Dzisiaj są, ale ... ile tego Twizy sprzedano i ile
    dzisiaj sprzedaje się by go modyfikować?! Przecież to nie ma
    ekonomicznego uzasadnienia. W zupełnie nowych konstrukcjach pewnie są,
    ale w wielu przypadkach jako opcja za którą klient dodatkowo płaci. To
    się może opłacić.

  • 9. Data: 2021-01-13 10:03:27
    Od: K <n...@e...com>

    On 12/01/2021 18:10, Cavallino wrote:

> [...]
    > W nowym Zoe są ledowe.
    >
    > https://autokatalog.pl/porownywarka/1516_748912_a090
    45d5-a031-4c97-bf03-b81f8920ffa0,1872_831841_695b472

    Ale to dopiero teraz, kiedy spalinowe mialy juz w 2016.

  • 10. Data: 2021-01-13 10:04:21
    Od: K <n...@e...com>

    On 12/01/2021 19:30, kk wrote:

> [...]
    > ekonomicznego uzasadnienia. W zupełnie nowych konstrukcjach pewnie są,
    > ale w wielu przypadkach jako opcja za którą klient dodatkowo płaci. To

    Sie robi liftingi. Skoro teraz dali tzn, ze sie wczesniej dalo.