    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: LM317 a wewnętrzne źródło napięcia odniesienia, 6V3?
    Date: Thu, 4 Oct 2018 18:33:36 +0200

    W dniu 2018-10-04 o 16:20, jedrek pisze:
    > Czy ktoś się gdzieś natknął jakie napięcie ma wewnętrzne źródło napięcia
    > odniesienia w LM317?
    > Bo z moich obserwacji gdybam, że nie jest to widoczne na zewnątrz typowe
    > 1,25V
    > Patrząc na strukturę wewnętrzną
    > http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm117.pdf
    > strona 12
    > rozdział 8.2 Functionalny block diagram, widać tam Zenerkę (pewnie
    > jakieś złącze EB zasialne napięciem wstecznym) D1 na napięcie 6V3
    > zasilaną FET-em Q1 - czyli wygląda na źródło prądowe minimalizujego
> [...]

    Dlaczego?
    Przecież scalak w obu przypadkach jest w dokładnie takiej samej sytuacji
    (na wyjściu 1,25 względem Adj, na wejściu 4,25 względem Adj.

    Moim zdaniem te 1,25 to suma spadku 50uA*12k(R14)+Ube Q17. Prąd płynący
    w R14 jest stabilizowany Q19, Q18, Q16.
    Przy małym prądzie LM317 wcale nie wymaga Vin-Vout>=3V. Z wykresu 5
    wynika, że jest to około 2,65-1,25=1,4V.
    Mam jednego LM317 zmontowanego w układzie źródła prądowego przełączanego
    jumperem między 0,5mA a 1A w szeregu 1,2,5. Używam czasem do obciążenia
    badanego źródła napięcia (LM-a łapię wtedy imadłem w charakterze radiatora).
    Oderwałem się na chwilę od pisania i zrobiłem eksperyment. Podłączyłem
    to obciążenie do zasilacza laboratoryjnego. Przy 3V3 doszedłem do 200mA.
    Aby uzyskać 500mA musiałem podnieść U do 3V4, a aby uzyskać 1A do 3V8
    (nie szukałem dokładniejszej wartości niż co 0V1).
    Czyli przy 1A wystarczyło Vin-Vout = 2,55V. żadna dioda 6V3 na pewno
    jeszcze nie zaczyna przewodzić.
    P.G.