-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!news.glorb.com!nx02.iad01.ne
wshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.p
l!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 17 May 2013 12:45:56 +0200
From: Roman Stachowiak <r...@w...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130328
Thunderbird/17.0.5
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.pregierz
Subject: Re: LPG jednak niebezpieczne
References: <518ecd46$0$26701$65785112@news.neostrada.pl><51932286$0$26690$65785112@n
ews.neostrada.pl> <5195410b$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
<5195eb2a$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <5195eb2a$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 44
Message-ID: <51960a5d$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.13.3.36
X-Trace: 1368787550 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1227 83.13.3.36:61892
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2492459 pl.pregierz:2070371
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-05-17 10:33, uzytkownik pisze:
> Użytkownik "tá´" <tá´Ź> napisał w wiadomości
> news:5195410b$0$26687$65785112@news.neostrada.pl...
>
>>> Ja taki test niestety przeprowadziłem i to takim escortem jak na
>>> filmiku. Przy prędkości około 100km/h obróciło mnie i uderzyłem w drzewo
>>> tyłem auta. Zbiornik zdemolował mi samochód, jedyne co się stało ze
>>> zbiornikiem, to wgniotka
>>> wielkości łyżki stołowej.
>>
>> A zdemolowanie auta Ci nie przeszkadzało?
>
> A nie uważasz, że być może właśnie dzięki temu zbiornikowi uniknął
> jeszcze większej demolki?
> Uderzenie w drzewo to najbardziej demolujący przypadek wypadku
> drogowego, ponieważ stanowi on przeszkodę trwałą, która nie pochłania
> energii uderzenia, a przy tym siły spowodowane uderzeniem kumulują się
> na bardzo małej powierzchni styku drzewa z karoserią samochodu. Zbiornik
> natomiast posiada dużą średnicę, a ten montowany w miejscu koła jest
> dokłdnie wpasowany w blachę podwozia i znajduje się poniżej siedzeń
> pasażerów.
> Drzewo, którego średnica pnia jest znacznie mniejsza od średnicy
> zbiornika po prostu wjechałoby dużo głębiej do kabiny. Dzięki butli,
> która posiada większą średnicę od średnicy pnia drzewa, uderzenie
> rozkłada się równomierni na wszystkie elementy konstrukcyjne podwozia.
> Ponadto sama butla ulega także niewielkiej deformacji, przyjmując część
> energii.
> To samo uderzenie w drzewo, ale bez butli spowodowałoby po prostu
> przecięcie samochodu na pół, a pień drzewa wbiłby się pomiędzy
> siedzenia, najprawdopodobniej zabijając pasażerów lub łamiąc im kręgosłupy.
No i wszystko jasne.
Gdyby prezydencka tutka była nie na paliwo lotnicze, a na LPG, zbiorniki
w skrzydłach miałaby znacznie mocniejsze i w zderzeniu z brzozą miałaby
zdecydowanie większe szanse.
Dlaczego nie zamontowano zbiornika na LPG? Sprawdzić, czy nie wina Tuska.
--
RomanS
___________________
Ja zawsze mam rację.
Raz mi się wydawało, że nie mam racji, ale okazało się, że byłem w błędzie.
(G. J. Gigol)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=