eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLadowarka do dbania o akumulatorRe: Ladowarka do dbania o akumulator
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ladowarka do dbania o akumulator
    Date: Sun, 31 Jul 2011 21:05:29 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 33
    Message-ID: <j14g2p$hnp$1@inews.gazeta.pl>
    References: <j119ct$7gi$1@inews.gazeta.pl> <j130lh$6kl$1@news.onet.pl>
    <j139a9$jnf$1@inews.gazeta.pl> <j13i7m$909$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1312146329 18169 172.20.26.238 (31 Jul 2011 21:05:29 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 31 Jul 2011 21:05:29 +0000 (UTC)
    X-User: sok_marchwiowy
    X-Forwarded-For: 109.243.62.64
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2388836
    [ ukryj nagłówki ]

    cation <c...@m...wp.pl> napisał(a):

    >
    > > Poważny błąd. Podłączenie na długi czas akumulatora rozruchowego pod
    > > prostownik dający za niskie napięcie spowoduje jego uszkodzenie.
    > > Akumulator
    > > rozruchowy może znieść skrajnie wysokie prądy ładowania i rozładowania.
    > > Ale
    > > nie znosi napięcia ładowania innego niż z zakresu 14-14,5. Nie ma to nic
    > > wspólnego z cudem a ze stopniem przereagowania mas czynnych na płytach.
    > > Awaryjnie można użyć zasilacza od komputera do podładowania żeby odpalić.
    >
    >
    >
    > Nieprawda
    > Akumulator samochodowy jak kazdy kwasowo-ołowiowy ma napięcie ładowania przy
    > pracy buforowej rzędu 13,6 - 13,8V (w zależności od temperatury).
    > Napięcie ładowania >14V to praca cykliczna - naładować i wyłączyć.
    >
    >
    Nieprawda. Akumulator kwasowy rozruchowy to nie jak każdy ołowiowy tylko jak
    ołowiowy rozruchowy. Ma inną budowę płyt. To co nie szkodzi akumulatorom
    trakcyjnym i do zasilaczy zabija akumulator rozruchowy bardzo szybko. Żeby się
    nie degradował musi być cały czas prawie maksymalnie naładowany. Próba
    naładowanie współczesnego akumulatora rozruchowego w 100 procentach kończy się
    jego bardzo szybkim zużyciem. A akumulatora bezobsługowego hermetycznego
    rozerwaniem. Współczesne akumulatory rozruchowe ładuję się ze źródeł
    napięciowych. W samochodzie jest tak ładowany i w czasie ładowania z
    prostownika też tak musi być. Akumulatory trakcyjne ładuje się ze źródeł
    prądowych.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: