    From: Rafał <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Laguna II bierze olej
    Date: Thu, 12 Aug 2010 10:07:27 +0200

    W dniu 12.08.2010 09:09, Ariusz pisze:
    > Witam,
    > Laguna II 1.9 dci
    >
    > Kupiłem niedawno to autko i od razu padła turbina (150 tys. km). Po
    > wymianie turbiny auto normalnie chodzi nie dymi poza naprawdę wysokimi
    > obrotami gdzie widać trochę ciemnego dymu.
    > Czasem wyskoczy komunikat: fault in fuel injection - ale to już się
    > naczytałem, że czyszczenie EGRu i wymiana filtra paliwa może pomóc. Na
    > razie komunikat pojawia się na kilka sekund i znika.
    > Mam jednak jeszcze inny problem, po przejechaniu około 1500 km ubyło mi
> [...]

    Zmierz dokładnie ile tego oleju ubywa, wskazanie komputera nie jest
    dobrym pkt odniesienia, zalej do pełna, pojeździj z 1000km i znów dolej
    do pełna pamiętając ile było w butelce obliczysz ile go poszło "z dymem".

    Ja bym obstawiał na tą regenerowaną turbiną, praktyka (zaczytana z forum
    renaultlaguna.pl) mówi że turbiny regenerowane lubią się sypać:|

    Zdejmij węże powietrzne przy turbinie, zobacz czy masz jakieś luzy na
    ośce turbiny(poprzeczne i podłużne), zobacz czy wąż od turbiny do
    intercoolera nie jest za bardzo zafajdany olejem, może być, wręcz na
    pewno będzie wilgotny, ale żeby nie za bardzo. porównaj to z odcinkiem
    węża za przyłączem odmy, ale przed turbiną.

    Olej może się zbierać w intercollerze i może nie być spalany,
    przynajmniej nie cały. Niestety żeby wyjąć intercooler to jest trochę
    zabawy(podobno, bo nie przechodziłem tego) Może by się dało zdjąć wąż z
    niego, włożyć tam wężyk i zassać to co tam jest..? Czy po wymianie
    turbiny był on czyszczony?

    Obserwuj dymek za autem, może być tylko czarny po przegonieniu
    samochodu, tz jak chwilkę pojeździsz spokojnie a potem dasz w palnik to
    może puścić dymka. Inne kolory i w innych okolicznościach nie są mile
    widziane.

    Sprawdź czy w zbiorniczku płynu chłodzącego nie ma śladów oleju, czy
    tego płynu nie ubywa, możesz zbadać obecność spalin w tym płynie -
    wyeliminujesz tym samym uszczelkę pod głowicą, choć to mało prawdopodobne.

    Silnika raczej bym nie rozbierał w ciemno, mało prawdopodobne by to były
    pierścienie, nie słyszałem o takim przypadku.

    Ja bym raczej zmienił mechanika, to że ma jakieś certyfikaty i szkolenia
    nic nie znaczy, takie papierki nie są wiele warte jak się nie ma
    doświadczenia. Sam byłem na wielu różnych szkoleniach i jeżeli się nie
    chce nauczyć to się nie nauczy, żadne szkolenie nie pomoże, a papierek i
    tak na koniec się dostanie.
    Z domykaniem szyb to nie wszystkie laguny to mają i wielu właścicieli
    nie zdaje sobie z tego sprawy czy to ma czy nie.

    Zmierz ile tego oleju Ci bierze i zaślep EGR.

    P.S. Poczytaj o rozbieganiu się turbiny, inaczej zwanym samozapłonem,
    żebyś wiedział na wszelki wypadek co wtedy robić.