  • 1. Data: 2023-01-22 16:55:28
    Temat: Re: Laptop Lenovo, powerbank wprost do stykow baterii wewnatrz?
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2023-01-22 o 16:12, Yerine Ictimai pisze:
    > Jak to jest. Laptop IdeaPad 330-15ikb wewnetrz ma baterie
    > 7.6V 4Ah = 30Wh
    >
    > Ale, jak podlaczyc zasilacz sieciowy on dostarcza minimum 1A przy 20V
    > znaczy jakby przekonwertowac napiecke z powerbanka 10Ah czyli 38Wh
    > to by wystarczylo moze na godzine.
    > A bateria wystarcza na 4 godziny.
    >
    > Wiec gdzie sie podziewa ta spora roznica energii ktora trafia z
    > zasilacza?

    Zapewne część idzie na ładowanie akumulatora.

    > I jasno widac, lepiej rozkrecic obudowe i dobrac sie bezposrednio
    > do stykow baterii i tam podawac bezposrednio prad z powerbank,

    Tylko trzeba uważać, żeby nie spotkało się napiecie z akumulatora z
    napięciem ładowania.

    > zamiast konwertowac do 20V i przez gniazdo zasilacza zasilac?

    Energetycznie - zdecydowanie tak. Trzeba tylko jeszcze przekonać laptop
    że ma włożoną baterię, a to może nie być takie proste.

    > Czy jak sie poda napiecie prosto z powerbank 3.8V na styki
    > rozladowanej baterii 7.6V wewnatrz laptopa to latop
    > zadziala?

    Tego bym nie oczekiwał. Jak już, to z dwóch połączonych szeregowo, i na
    pewno bez użycia przetwornicy powerbanku.

    > Albo jakie rozwiazanie najoptymalniesze byscie zaproponowali?

    Może jakąś ładowarkę i drugą baterię?

    Pozdrawiam

    DD

  • 2. Data: 2023-01-22 21:25:50
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2023-01-22 o 18:30, Yerine Ictimai pisze:

    > A jezeli by wykorzystac akumulator samochodowy 12V?

    O reszcie można sporo pisać, ale jeżlei taki akumulator wchodzi w
    rachubę, to taki przykładowy
    https://allegro.pl/oferta/ladowarka-samochodowa-zasi
    lacz-12v-24v-90w-usb-tir-9708386491
    (nie wiem czy akurat ten zasilacz pasuje to tego laptopa)
    załatwia sprawę prosto i elegancko.
    Mało tego, wygląda że możesz go zasilić np z akumulatora do wkrętarki
    18V (akurat ten, inne to trzeba sprawdzać właśnie zakres dopuszczalnych
    napięć).

    Pozdrawiam

    DD

  • 3. Data: 2023-01-22 23:29:35
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2023-01-22 o 23:06, Yerine Ictimai pisze:

    lacz-12v-24v-90w-usb-tir-9708386491

    > A taka przetwornica jaka ma sprawnosc w ogole?
    > Ile % energii dociera do celu? ;)

    Nie wiem.
    Skontaktuj się z dystrybutorem
    https://voltpolska.pl/kontakt

    A tu masz dokładniejsze opisy
    https://voltpolska.pl/przetwornice-napiecia-i-konwer
    tery/zasilacze-laptopowe-i-lodowkowe/

    Pozdrawiam

    DD

  • 4. Data: 2023-01-24 07:36:00
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2023-01-24 o 00:56, Yerine Ictimai pisze:

    > Az sie prosi polaczyc szeregowo 2 ogniwa 18650 w takim razie, i
    > wepchnac do wnetrza laptopa, bo jest miejsce.
    > 2 te ogniwa polaczone szeregowo, ale rownolegle z bateria laptopa.
    > Jako takie swoiste reinforcement dla wewnetrznej baterii lapka :)--
    > Czy to zadziala?
    > I jeszcze zeby uklad ladowania baterii wewnatrz laptopa ladowal
    > rownolegle te 2 ogniwa pol szer.
    > Bateria laptopa zapewne ma jakas tam swoja ektronike? Pytanie jak
    > to zagra razem?

    O ile przy rozładowaniu to jeszcze jakoś to mogłoby działać, o tyle przy
    ładowaniu może być dziwnie. Wersji akumulatorów litowych jest parę, nie
    wiem na ile ogniwa różnego rodzaju można ze sobą łączyć. Plus do tego
    laptop może mieć jakiś "licznik energii" i jak mu sie nie uda naładować
    w określonym czasie może uznać że bateria uszkodzona. Gdybam, nie mam
    pojęcia czy coś takiego ma, niemniej nie zdziwłoby mnie to.
    Poszukałbym powerbanka z szeregowo połaczonymi ogniwami, zapewne jakieś
    o dużej pojemności mogą być odpowiednie. Tylko przed rozebraniem raczej
    trudno się dowiedzieć co tam siedzi.
    Może warto rzucić okiem na jakieś powerbanki samochodowe, w rodzaju:
    https://allegro.pl/oferta/rozrusznik-powerbank-jump-
    starter-2000a-booster-13031649372
    Może da się to sensownie wykorzystać, chociaż one zwykle mają dość słabe
    ładowarki sieciowe.
    W innym miejscu piszesz że akumulatory samochodowe są wrażliwe na silne
    rozładowanie - to się załatwia prostym układem odcinającym zasilanie
    poniżej pewnego napięcia. W sumie wystarczy przekaźnik, tranzystor,
    zenerka i parę oporników. I mała dioda do zabezpieczenia tranzystora.

    Pozdrawiam

    DD