  • 1. Data: 2023-01-21 21:29:35
    Temat: Domofon Ds-kv6113 I stacja wew. ds-kh6320
    Od: Marek <f...@f...com>

    Jakiś czas temu była tutaj dyskusja o tym domofonie i tej stacji wew
    (taki monitorek). Najpierw uruchomiłem domofon z własnym serwerem
    SIP. Działa, dzwoni na skonfigurowany numer.
    Schody się zaczęły gdy chciałem dodać do kompletu stację wewnętrzną.
    Domofon ją wykrył ale teraz dzwoni tylko na nią. A scenariusz
    działania ma być taki: domofon wpierw dzwoni nas stację wewnętrzną,
    ale jak nikt nie odbiera to ma dzwonić na wskazany nr SIP.
    Nry SIP w domofonie są skonfigurowane (działało przed podłączeniem
    stacji) ale widocznie wykrycie stacji wew. spowodowało ignorowanie
    dzwonienia na numery SIP.
    Stacja nie ma żadnych ustawień konfiguracji "jak nie odbiera to
    przekaz na nr". Tzn. ma w opcjach "przekazywanie połączeń po czasie n
    sekund" ale to nie wiadomo z czym to ma działać, brakuje kontekstu.
    Instrukcja oby urządzeń jest lakoniczna i nie przewiduje mojego
    scenariusza.
    Wymyśliłem sposób na uzyskanie oczekiwanej funkcjonalności ale jest
    dość karkołomny, wpierw chciałbym zweryfikować czy da się to zrobić
    "normalnie"....

    --
    Marek

  • 2. Data: 2023-01-22 13:17:19
    Temat: Re: Domofon Ds-kv6113 I stacja wew. ds-kh6320
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 21.01.2023 21:29, Marek wrote:

    > Stacja nie ma żadnych ustawień konfiguracji "jak nie odbiera to przekaz
    > na nr". Tzn. ma w opcjach "przekazywanie połączeń po czasie n sekund"
    > ale to nie wiadomo z czym to ma działać, brakuje kontekstu.

    Rozumiem, że ustawiasz pod IE albo Edge w trybie IE, masz wgrane
    najnowsze firmware i przełączałeś na język angielski?
    Możesz spróbować jeszcze ustawień z programu IVMS - czasem rozjeżdża im
    się menu z IVMS i webconfig.
    Te oprogramowania są chyba robione na kółku informatycznym w
    gastronomiku - często opcje są wrzucane w przypadkowe miejsca bez opisu.
    Jeżeli sam do tego nie dojdziesz metodą prób i błędów to czarno to widzę.

    --
    Mirek.

  • 3. Data: 2023-01-22 17:11:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 22 Jan 2023 13:17:19 +0100, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Rozumiem, że ustawiasz pod IE albo Edge w trybie IE,

    Nie. ds-kh6320 konfiguruje się przez jego ekran, nie ma webconfiga.

    >masz wgrane
    > najnowsze firmware

    Nie, w changelogu do najnowszego nie ma nic więcej niż wyłączenie
    domyślne usług chmury hik. Na razie nie wygrywam.

    > i przełączałeś na język angielski?

    Tak.

    > Możesz spróbować jeszcze ustawień z programu IVMS - czasem
    > rozjeżdża im
    > się menu z IVMS i webconfig.

    Nie mam tego, to chyba jakieś windowsowy soft? Nie mam windows. Ale z
    instrukcji konfiguracji przez IVMS nie widzę nic więcej niż dostępne
    w konfiguracji stacji.

    > Jeżeli sam do tego nie dojdziesz metodą prób i błędów to czarno to
    > widzę.

    Szkoda, kto jak kto ale myślałem, że sypniesz rozwiązaniem z rękawa
    bo masz HIKa rozpracowanego :).
    Jeden ze sposobów na to jest przełączenie stacji wewnętrznej z trybu
    "properitary SIP" w tryb "standard SIP". Wtedy stacja może się
    zalogować do dowolnego PBXa i dostęp do niej byłby przez PBXa tj.
    domofon dzwoni przez PBX'a na nr przypisany stacji. Wtedy cały
    routing i reakcje na "no answer" realizuje na PBX'ie. Tylko wtedy mam
    wątpliwości czy zadziała połączenie video z domofonu do stacji gdy
    będzie realizowane przez PBX...

    --
    Marek

  • 4. Data: 2023-01-22 17:31:23
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 22.01.2023 17:11, Marek wrote:

    > Szkoda, kto jak kto ale myślałem, że sypniesz rozwiązaniem z rękawa bo
    > masz HIKa rozpracowanego :).

    Nie no domofony Hika to sporadycznie.
    Jest jeden gość w Polsce, który może sypnąć rozwiązaniem - jutro
    spróbuję skrobnąć do niego maila.

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2023-01-22 19:36:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 22 Jan 2023 17:31:23 +0100, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > spróbuję skrobnąć do niego maila.

    Bardzo dziękuję.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2023-01-25 22:58:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 22 Jan 2023 17:31:23 +0100, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Jest jeden gość w Polsce, który może sypnąć rozwiązaniem - jutro
    > spróbuję skrobnąć do niego maila.

    Nieśmiało zapytam: czy się odezwał?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2023-01-26 21:01:03
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 25.01.2023 22:58, Marek wrote:

    > Nieśmiało zapytam: czy się odezwał?

    Jeszcze nie. Dziś był webinar z domofonów, ale też nic nie wnosi do
    sprawy. Tylko się wk... zdenerwowałem, bo łaskawie wydłużyli maksymalny
    czas podglądu do 30 minut, a ja mam klienta, który chce cały czas mieć
    włączony podgląd z kamery, ale nie bo oni wiedzą lepiej.

    --
    Mirek.

  • 8. Data: 2023-01-26 21:16:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 26 Jan 2023 21:01:03 +0100, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Jeszcze nie. Dziś był webinar z domofonów, ale też nic nie wnosi do
    > sprawy.

    Ok. Zrobiłem test wg scenariusza by puścić wszystko przez PBXa i
    działa. Tylko z domofonu trzeba usunąć z connected devices stację
    wew. ale w stacji wewnętrznej nie usuwamy domofonu, by mieć podgląd
    do niego. Domofon dzwoni wtedy sipem przez PBXa do stacji. Jak stacja
    nie odbiera po zadanym timeoucie to PBX realizuje zaprogramowany
    dialplan na tą okoliczność i dzwoni na inny wskazany nr. Jedynie co
    jest dziwne to bardzo cichy głos z mikrofonu stacji wew. mimo
    ustawień jego czułości na 100%. Bez PBXa tak nie było, to jeszcze
    jest do zdiagnozowania.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2023-01-26 21:43:20
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 26.01.2023 21:16, Marek wrote:

> [...]
    > bardzo cichy głos z mikrofonu stacji wew. mimo ustawień jego czułości na
    > 100%. Bez PBXa tak nie było, to jeszcze jest do zdiagnozowania.

    Może PBX wymusza jakiś inny kodek audio, albo wręcz dopuszcza jakiś
    inny, który preferuje stacja, a nie obsługuje prawidłowo... ech zawsze coś.
    A normalnie video przenosi po SIP-ie? Masz wideo na jakimś softonie, czy
    na gsm dzwonisz i normalnie wideo się zestawia... jeszcze przed
    połączeniem? (marzenia).

    --
    Mirek.

  • 10. Data: 2023-01-26 23:42:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 26 Jan 2023 21:43:20 +0100, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > A normalnie video przenosi po SIP-ie?

    Przy dzwonieniu do stacji wew. jest wideo po SIP al dopiero po
    odebraniu połączenia na stacji.

    >Masz wideo na jakimś softonie, czy
    > na gsm dzwonisz i normalnie wideo się zestawia... jeszcze przed
    > połączeniem? (marzenia).

    No jak PBX wybiera mój nr komórkowy to dzwoni bez wideo, no bo jak
    inaczej?
    Ale gdyby domofon zadzwonił na innego klienta sip wspierającego video
    powinno działać, skoro ze stacją wew. działa.

    --
    Marek