  • 1. Data: 2023-01-22 15:14:38
    Temat: Re: Required 9V, available 3.8V
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tqjdug$34f7g$1@dont-email.me>
    user Yerine Ictimai pisze tak:

    > Bez pradu z elektrowni jest power bank
    > ktory dostarcza 3.8V jak wiadomo.

    a nie 5v?

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 2. Data: 2023-01-22 16:22:26
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2023-01-22 o 15:59, Yerine Ictimai pisze:

    > Juz bylo tu mowione ze w powerbank sa ogniwa litowe ktore maja 3.8V

    Typowy powerbank ma przetwornicę, która pracuje w dwie strony. Albo
    ładuje akumulator, albo wytwarza 5V. To dlatego nie ma trybu w którym
    można równocześnie ładować akumulator i pobierać prąd. Do tego potrzebna
    byłaby druga indukcyjność.

    > Ale standardem USB jest 5V wiec wiekszosc odbiornikow pradu z usb
    > tak zaprojektowano zeby radzic sobie z obnizonym
    > napieciem

    Tak, ale nie aż tak bardzo.
    Może być tak, że przetwornica (zapewne) zasilająca router ma dość
    szeroki zakres napięć wejściowych. Może też być też tak, że układy użyte
    w routerze wprawdzie standardowo są zasilane np z 5V, a działają również
    przy 3V. Może jedno i drugie.

    Pozdrawiam

    DD

  • 3. Data: 2023-01-22 20:01:45
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.01.2023 o 18:43, Yerine Ictimai pisze:

    > Ale nie chce spierac sie. Przydalby sie miernik jakis, ale mam z
    > tym problem teraz.
    > Mierzyl ktos nap na wyjsciu powerbank osobiscie?

    Po co? Każdy przedszkolak to wie :)

    "Prąd wejściowy: 5 V - 2 A"

    "Prąd wyjściowy: 5 V - 2 A"
    https://allegro.pl/oferta/powerbank-30000-mah-wozins
    ky-4-x-usb-12827931085
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2023-01-22 20:28:37
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.01.2023 o 20:10, Yerine Ictimai pisze:

    ky-4-x-usb-12827931085

    > A Ty zawsze wierzysz w to co napisane?

    Czytam dane producenta i schematy na dodatek posiadam miernik i potrafię
    zmierzyć :]
    np: https://i.pinimg.com/564x/04/64/80/0464807681da032c6
    c168819d51d85dc.jpg

    Fantazjować też potrafię ale to nie ta grupa :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-01-22 20:42:05
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2023-01-22 o 18:38, Yerine Ictimai pisze:

    > Az zrobie eksperyment. Jak dotad mam!,va non stop powerbank
    > podlaczony do ladowarki z jednej strony, a do odbiornikow pradu z
    > drugiej strony, telefonu i 2 lampek. I caly czas to dziala, nie
    > zwracam na to uwagi, a prad wlaczaja i wylaczaja kiedy
    > chca

    To dbaj o niego.
    Ja mam parę, fakt, że tanich i już dosć starych, i tam albo ładowanie
    akumulatorów, albo rozładowanie. Może w tych porządniejszych jest
    inaczej i mają dwie przetwornice. Tak czy inaczej nie spodziewałbym się
    tam mniej niż 4.5V.
    Tu masz taki przykładowy układ do powerbanków
    https://www.mouser.pl/datasheet/2/277/MP2690-2945773
    .pdf

    > znamionowe zasilanie rutera ma nap 9V

    Każde urządzenie ma jakiś zakres akceptowalnych napięć. Po prostu układy
    zasilające poprawnie działają w jakimś zakresie. Ba, są nawet takie,
    któe poprawnie działają niezależnie od tego czy podasz AC czy DC, tylko
    w jakimś zakresie. Są np płytki opisane że powinny być zasilane z 5V, a
    dzialają poprawnie z 3V.
    5V jest im potrzebne tylko jeżeli podłacza się coś do portu USB.
    Ja robię np urządzenie, które ma podany zakres napięć do 14V, ale tylko
    dlatego, że tak mają typowe peryferia, które są tam podłączane.
    Faktycznie można by mu podać ponad 30V i byłoby OK. A minimalne podawane
    jest 10.8V, a bez peryferiów działa od jakichś 7V, a nawet mniej.
    Nominalne ma 12V, chociaż faktycznie te 12V to jest 13.8V
    No takie tam są różne smaczki.

    Pozdrawiam

    DD

  • 6. Data: 2023-01-22 21:36:17
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2023-01-22 o 20:21, Yerine Ictimai pisze:

    > Zaraz, ale przeciez rzecz jest w czyms innym.
    > Po co komu zeby jednoczesnie ladowac powerbank i jednoczesnie
    > pobierac z niego prad?

    Żeby robił za mini-UPSa.

    > Jak nie ma podazy pradu z zasilacza to sprawa prosta, ruter
    > pobiera prad z powerbank.
    > ALE
    > Jak jest z zasilacza, to prad z zasilacza idzie do ladowania
    > powerbank i slit zeby czesc jeszcze szla do podlaczonego do
    > powerbanka odbiornika, czuli tu rutera.
    > Czyli przydalby sie tam w tym powerbanku jakis bypass.
    >
    > Pytanie czy juz jest tam cos takiego? Czy trzeba by sobie samemu
    > cos takiego zmajstrowac, zeby process przelaczania odbywal sie
    > bezobslugowo?

    Pisałeś że Twój powerbank tak działa, czyli ma osobny układ ładowania i
    układ wytwarzania 5V. Oba podłączone do akumulatora - jak w UPS on-line.

    Pozdrawiam

    DD

  • 7. Data: 2023-01-22 23:23:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    Sunday, January 22, 2023, 4:22:26 PM, you wrote:

> [...]
    > ładuje akumulator, albo wytwarza 5V. To dlatego nie ma trybu w którym
    > można równocześnie ładować akumulator i pobierać prąd. Do tego potrzebna

    I jaki to problem? Moje 3 powerbanki działają poprawnie podczas
    ładowania.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2023-01-22 23:35:40
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > I jaki to problem? Moje 3 powerbanki działają poprawnie podczas
    > ładowania.

    A moich parę nie. Ale mają już po parę lat i drogie nie były, na jedno
    ogniwo i z maleńką płytką.

    Pozdrawiam

    DD

  • 9. Data: 2023-01-22 23:59:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    Sunday, January 22, 2023, 11:35:40 PM, you wrote:

    > A moich parę nie. Ale mają już po parę lat i drogie nie były, na jedno
    > ogniwo i z maleńką płytką.

    To zabawki.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2023-01-23 07:03:53
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > To zabawki.

    Swego czasu głównie takie były. Patrzę że teraz faktycznie sporo się
    zmieniło.

    Pozdrawiam

    DD