  • Data: 2018-04-08 13:23:33
    Temat: Re: Ledówka
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
    news:pa8q5h$jva$1@dont-email.me...

    > może w teorii bo w praktyce jest tak:
    > ten pierwszy kondensator umiera. może jest na za niskie napięcie, moze
    > marnie wykonany - puchnie i zdycha.

    Od dawna naprawiając jakieś urządzenie, jeżeli zauważyłem element
    (niekonieczne kondesator) na którym jest mnóstwo "pieczątek" takich znaczków
    dopuszczenia, norm itp, to go wymieniałem i urządzenie ożywało.
    Taki kondesator (lub inny element) wykonany zgodnie z normami ma niską
    żywotność.
    Ale wymiana na taki bez "pieczątek" radykalnie zmienia MTBF urządzenia.
    Oczywiście urządzenie przestanie spełniać wtedy normy bezpieczeństwa, bo te
    "opieczętowane" to wyłączniki, kondensatory na napięcie przemienne itp.

    --
    Desoft