    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Lobby spalinowe górą ;-)
    Date: Fri, 7 May 2021 15:06:36 +0200
    <6228877529$20210504183634@squadack.com> <s6s7eb$5ig$2@news.icm.edu.pl>
    <8327198011$20210505025137@squadack.com> <s6usvf$ilj$1@news.icm.edu.pl>
    <6814045445$20210505220434@squadack.com> <s6v3ro$lsh$1@news.icm.edu.pl>
    <4368990047$20210506000408@squadack.com> <s714hq$aet$1@news.icm.edu.pl>
    <4220030222$20210506193337@squadack.com> <s73a22$c2q$1@news.icm.edu.pl>

    Hello ii,

    Friday, May 7, 2021, 1:58:57 PM, you wrote:

    > No nie. Dlatego właśnie zauważam, że na wsiach (czy tam przedmieściach
    > miast) elektryki zasadniczo praktyczniejsze są niż w samych miastach
    > gdzie ludzie często w blokach mieszkają i nie mają gdzie ładować. Ale
    > nikt się nie będzie przeprowadzał z tego powodu. Tym bardziej, że jak
    > uważam, mieszkanie w bloku generalnie wygodniejsze jest i optymalniejsze.

    Nie widzę nic optymalnego w braku garażu, gniazdka do ładowania
    samochodu, ogródka. W tupiących dzieciarach, pijackich awanturach i
    wiertarkach od świtu do nocy. Jak również w zalanych mieszkaniach,
    braku wody, bo ten od remontu na VI cały pion wyłączył i użeranie się
    o wybór kablówki. Męczenie 43 sąsiadów o zgodę na instalację
    klimatyzacji, anteny satelitarnej itp.
    Mój syn ma 11 sąsiadów i mam spory ubaw jak widzę załatwianie
    czegokolwiek i chodzenie z obiegówką.

    > No ja nie wątpię że Was stać, ale po co brać kredyt na coś, co z góry da
    > się przewidzieć i można na to nazbierać przez lata by nie ponosić
    > dodatkowych kosztów tego kredytu.

    Remont nie mógł czekać 10 lat. Biorąc kredyt robię remont kiedy chcę i
    nie muszę czekać i znosić niedogodności. Kredyty budowlane nie są
    drogie.

    > Sam widzisz, nawet nie starość a już problem. A to nie jedyna
    > niesamoobsługowa rzecz.

    Reszta jest już załatwiona.

    > Skąd Ty to bierzesz?

    Zdarzało mi się pomieszkiwac w slumsach :P

    > Dzieci w nocy? Cóż za niestworzone rzeczy wypisujesz?

    j.w.

    > To prędzej dach mi puści niż sąsiad zaleje.

    Nie znasz dnia ani godziny... Jak masz 10 sąsiadów nad sobą...

    > Jaaasne, bo sąsiedzi nie mają co robić w życiu tylko remonty swoich
    > mieszkań.

    Na to wygląda. Ciągle coś poprawiają.

    > Nonsens. Ogrzewanie w bloku ma węzeł ciepłowniczy z wymiennikiem na
    > którym jest ustawiona stała temperatura obiegu wtórnego do którego
    > wpięte są kaloryfery z zaworami z głowicami termostatycznymi. Nawet bez
    > tego ogrzewania temperatura bardzo powoli zmienia się. Tak standardowo.

    Tak standardowo, to bloki bywają jeszcze nieocieplone, okna niezbyt
    szczelne a sezon ciepłowniczy rozjeżdża się z aktualną temperaturą.

    > W domu wolnostojącym możesz mieć tylko gorzej. Choćby ze względu na
    > mniejszą pojemność cieplną takiego domu i większe straty z większej
    > ilości powierzchni zewnętrznych.

    Mam dom ocieplony, szczelne okna i klimatyzację, która tę małą
    pojemność cieplną utrzymuje w ryzach. Dogrzewać muszę poniżej -5°C a
    takich dni w roku jest bardzo mało.

    My już jesteśmy starzy.

    --
    Best regards,