  • Data: 2023-04-19 19:51:53
    Temat: Re: Lutownica, ciąg dalszy
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-04-18 o 17:17, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Ja sobie z drutu porobiłem nawet groty typ "żądło" i transformatorówką
    > lutuję smd :) jak mi kaprys przyjdzie, kiedy mi się nie chce stacji
    > odpalać.

    Ja mam (mało używaną) kolekcję grotów do wylutowywania.
    Chodzi np. o grot (trochę dłuższy drut niż normalnie) w kształcie
    saneczek do jednoczesnego rozgrzania wszystkich pinów SO8, SO14.
    Do SOT23 jest nieco niesymetryczny bo jedna strona nagrzewa 2 piny a
    druga jeden.
    Inny rozstaw jest potrzebny do 0603, 0805 i 1206.
    Nawet kiedyś zrobiłem kwadratową ramkę do TQFP48 i chyba raz skutecznie
    użyłem ale było ciężko i płytka się zrobiła brązowa.

    Używam też transformatorówki do magnesowania i rozmagnesowywania
    pincety, czy śrubokręta.
    P.G.