  • 11. Data: 2023-04-19 21:21:53
    Temat: Re: Lutownica, ciąg dalszy
    Od: Ceat <c...@a...net>

    > Zaiste, ciekawe kompozycje grotów idzie robić z drutu :)

    > Jeszcze jak były kineskopy, używałem transformatorówki
    > do...rozmnagnesowania kineskopu :D Przy odpowiedniej wprawie można było
    > uzyskać żądany efekt. Ktoś napisze, że pewnie termistor nie działał.
    > Czasem nie działał a czasem działał wadliwie, szczególnie jak ktoś miał
    > kaprys stawiać kineskopowca obok sporego głośnika :)

    Pozystor. Cewka rozmagnesowująca mogła nie dać rady jeśli ktoś uczciwie
    namagnesował maskę. Jeden taki chciał kiedyś sprawdzić czy magnes
    rzeczywiście odchyla... com się wtedy namachał transformatorówką to
    moje, ale udało się, więc potwierdzam skuteczność metody.

  • 12. Data: 2023-04-23 11:19:47
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 19.04.2023 21:21, Ceat wrote:

> [...]
    > rzeczywiście odchyla... com się wtedy namachał transformatorówką to
    > moje, ale udało się, więc potwierdzam skuteczność metody.

    Mi piorun tak namagnesował maskę, że odwróciło kolory, a że przy okazji
    wyleciał główny procek, to po wymianie kombinowałem co jest grane.
    Próbowałem zamieniać sygnały RGB - podejrzewałem, że nowy ma inny
    program i inny układ wyprowadzeń. Trochę minęło zanim się połapałem, że
    to wina namagnesowania maski. Cewkami machałem chyba z pół dnia z
    przerwami na chłodzenie, bo śmierdziały i nie dało się w rękach
    utrzymać. Transformatorówką to sobie mogłem...

    Mirek.