    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: MBR GPT itd
    Date: Fri, 19 Jan 2024 00:40:24 GMT

    On 2024-01-18, Trybun <M...@j...cb> wrote:

    > A konkretnie? Dla mnie to magia, mogę coś próbować zrobić z dyskiem, ale
    > tylko wtedy gdy jest widoczny w systemie.

    Jesli dobrze kojarzę to jakiegoś Linuksa (np. z "live" z pendrajawa lub
    płyty) od czasu do czasu tykasz? Jesli tak, to odpal, otwórz okienko
    terminala, zidentyfikuj, który to ssd, jeśli to sata lub sata po usb to:
    lsblk|grep sd

    np.:

    agatek@agatek:~$ lsblk|grep sd
    sda 8:0 0 465.8G 0 disk
    +-sda1 8:1 0 465.8G 0 part /data/0
    sdb 8:16 0 476.9G 0 disk
    +-sdb1 8:17 0 4G 0 part
    +-sdb2 8:18 0 400G 0 part /

    Jeśli to będzie przykładowo sda to dalej:
    sudo dd if=/dev/zero of=/dev/sda count=1 bs=1M

    Tylko sie nie pomyl w literkach dysków.

    Potem możesz spróbować założyć pustą tablicę dla GPT:
    sudo fdisk /dev/sda
    1) "g" ("o" dla MBR)
    2) "w"

    --