    From: Trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: MBR GPT itd
    Date: Sun, 28 Jan 2024 13:27:40 +0100
    <uoblbq$2lvsj$1@dont-email.me> <YxjqN.19865$oJCf.14175@fx11.ams1>
    <uodak3$31uon$1@dont-email.me> <uoj82u$6q1h$1@dont-email.me>
    <uojfmb$847o$1@dont-email.me> <uomb3o$raof$3@dont-email.me>
    <uoojg3$1aicb$1@dont-email.me> <uop98n$m4r$3$Eneuel@news.chmurka.net>
    <uoqt1e$1pm9b$3@dont-email.me> <uoqvop$1q30h$1@dont-email.me>
    <uovtm5$2ovo8$1@dont-email.me> <up04jm$2q0s9$3@dont-email.me>
    <up2og6$3brps$2@dont-email.me> <up35dl$3dsm6$1@dont-email.me>

    > Do MBR jest Legacy. Możesz wierzyć mi, możesz poczytać, możesz pomacać
    > samo_dzielnie, możesz czarować... ;) Mnie nic do tego.

    Oczywiście chciałbym wierzyć i Tobie i co piszą inni Tobie podobni ale
    nie mogę. Ale laptop od zawsze ma włączone UEFI i dyski MBR.

    > Od kilkunastu lat powszechnie żyje AHCI -- raczej odchodzi na
    > emeryturę... IDE to staroć względem AHCI. AHCI daje to i owo
    > względem IDE -- chyba choćby kolejkowanie... Ustaw AHCI.

    Było fabrycznie i jest, bo zmiana na IDE nic nie daje.

    > Nie masz UEFI -- nie kombinuj z GPT.

    Tak się zaczynam zastanawiać czy te konwersje z MBR i na GPT i odwrotnie
    nie schrzaniły dysku. Sprawdzałeś kiedy skuteczność opcji naprawa MBR w
    Aomei?

    > -=-
    >
    > Ponad setka postów -- wróżki (poza Tobą i prorokami) wiedzą, o jaki
    > laptop pływa w tej rozmowie, ale raczej o bardzo stary, który nawet
    > nie słyszał o UEFI...
    >
    > Rzucasz mocne słowa: UEFI, AHCI, 64bity -- najwyraźniej nie pojmując
    > wartości tychże słów... Możesz pytać i uczyć siebie -- wolisz
    > ,,nauczać'' innych... ;)

    Widać Ty nie bardzo rozumiesz o co mi chodzi. Ja o problemie a Ty że to
    nie powinno tak wyglądać. To widać choćby po tym że to dla Ciebie jest
    za stary komp żeby miał UEFI, albo o jakimś legacy którego w nim nie ma.