    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 'Ma przekonac Warszawiaków ze chca'
    Date: Fri, 27 Jan 2023 20:10:24 +0100
    <tqro3a$5rha$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tqrojc$obji$5@dont-email.me>
    <tqrqeb$5tkr$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tqrrpg$p7mn$1@dont-email.me>
    <tqrt8c$60oc$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tqs0n3$peq7$6@dont-email.me>
    <tqs4is$68tg$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tqs8h2$r86v$1@dont-email.me>
    <tqtvt9$133d6$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tqu3jf$17l5p$1@dont-email.me>
    <1t8o00ejsqctu$.bjabf6mtu0zn$.dlg@40tude.net>
    <tquhcs$1a4ed$1@dont-email.me>
    <p9ypckwjgvu$.18lgefs1x13jl$.dlg@40tude.net>
    <tqut1v$1buk6$1@dont-email.me>
    <12b024dj9l4rg$.1igmw86k2xu9v.dlg@40tude.net>
    <tr06s9$1kvlg$1@dont-email.me>
    <n2hrzsillsiz.12ah5fk8t5m0k$.dlg@40tude.net>
    <tr0pjn$1o84e$1@dont-email.me>
    <17nm14lmsf0oe.1lpernxqll8pm$.dlg@40tude.net>
    <tr134n$1pr46$1@dont-email.me>

    On Fri, 27 Jan 2023 18:54:25 +0100, heby wrote:

    > To jest oferta dla suwerena, nie dla nerda. Nerd sobie poradzi
    > bezpiecznie z tym po dziadku, choć nie każdy, sądząc po jednym pechowcu.

    > To raczej hobby. Rozpatrywalbym to w ramach nieekonomicznych.

    Mysle, ze cos innego.
    Widziales sucholadowane akumulatory do samochodow?
    W starych ksiazkach.

    Cos musi powodowac, ze do motocykli sie takie oplacaja ... maly obrot
    i ryzyko dlugiego lezenia na półce w sklepie?

    > Co 3 lata za często, ale jednoczesnie co 3 lata jak bym wymieniał, to
    > bym nigdy nie miał assistance z tego powodu.
    >
    > Może to być idiotyczny, ale sensowny argument dla kogoś, kto traktuje
    > samochód jako środek transportu a nie środek czekania na assistance.

    assistance moze sie przydac, ale rozladowany aku to raczej ostatni
    powod do jego kupienia :-)

    > Było nie kupować diesla.

    Albo kupic do niego stosowne narzedzia, 10A a nie 3.8 :-)

    Nawiasem mowiac - diesel wymaga pogrzania swiec zarowych,
    jakies 50A przez 15s, co daje 0.2Ah, i powiedzmy 500A przez 5s,
    czyli 0.7Ah, i to juz z rezerwą na słabe krecenie.
    Czyli ok 1Ah.

    I byloby pieknie, gdyby aku oddal tyle co sie do niego wsadzi.

    > Mój 2.2dci odpalał przy -27, ale to tylko dlatego, że miał półroczny
    > akku. W okolicy większośc diesli nie wyjechała z bloków startowych. To
    > była jedna z nastu przyczyn dla której obecnie mam pojazd na lżejsze
    > paliwo. Nie jakaś ważna, ale zawsze.

    A pomyslales jaki silnik ma pług do odsnieżania? :-)

    -15 do -20 to moje dieselki mogly spotkac. Mniej raczej nie, bo po co
    jechac w zimie do Suwałk :-)

    > Może własnie po to jest tak zaprojektowany układ ładowania, aby nigdy
    > nie miał? Dzięki czemu szansa na gazowanie i detonacje jest minimalna,
    > żywotnośc nieco lepsza, a z akku i tak dasz radę zakręcić pewno z 50
    > razy zanim go rozładujesz rozrusznikiem. Swoją droga zawsze mnie
    > zastanawiało po co one takie wielkie.

    Zeby miec duzy prąd rozruchowy, co idzie w parze z pojemnoscią.

    > To normą nie jest full ;) ?

    Mazurek napieciem 14.4V zdolal w koncu naladowac akumulator do pełna,
    ale tydzien to trwalo. Ponad 100h, czyli pare tys km.

    A u mnie jest 13.8V a nie 14.4 ... naladowany czy nie?

    Moze nastepny aku kupie z korkami, to zmierze gestosc na nowym i
    powiedzmy po miesiącu.

    > To kwestia cierpliwości. Wystarczy że jest jakikolwiek.

    Ciepliwosci nie mamy :-)
    a pisales o 5 minutach.

    Jakby ten żelowy byl swiezo odlaczony od ładowarki, z napięciem 14V,
    to latwiej bym uwierzyl.

    > Ten wyzwalacz mam w schowku. Przyszło mi do głowy, że mógłbym w
    > karoserii wyciąć dziurkę na USB-C i podpiąc powerbank. Komicznie by
    > wyglądało.

    Moze sie przydac, jak np klapa wymaga prądu do otwarcia.
    Takich raczej nie ma, ale drzwi trzeba otworzyc :-)

    Bylo dawniej ladowanie przez gniazdo zapalniczki.

    > Masz następną opcję 15V a potem 20V. Tylko że im wyższego napięcia
    > chcesz, tym mniejszy wybór powerbanków, choć z tym coraz lepiej.

    Chyba laptopy wymagaja 20V, a to sie moze przydac.
    choc wewnetrzna bateria nizsza, to moze im 12V wystarczy.

    > Ktoś je kupił. Nie znam detali. Przyjechał, sprawdził jakimś sprzętem i
    > kupił naście sztuk. Nie było mnie przy tym, ale człowiek który to
    > widział nie ma powodów do ściemy. Wręcz był zmartwiony, że sam nie kupił.

    No to te 7Ah co ja wyciagam z UPS sa mocno zuzyte.

    > Da się w ładowarce. Wszak marudzisz, że powolna. Więc można przyśpieszyć
    > i nie wygotować.

    Dokladnie. Samochod robi te ~14V w instalacji, i resztą sie nie
    przejmuje.

    > Bardzo możliwe. Ale zgaduje, że wypełni mniej nachalnie.

    Jakbys mial jakis maly otworek do "odpowietrzenia", to moze nachalnosc
    mialaby jakis wplyw na cisnienie, a tak to mieszanka jest mieszanką,
    i jak ją pogrzac mocno, to wybuchnie :-)

    > "Panie, ten pilot to ma za dużo przycisków, nie może być jakiś normalny?".

    No i normalny ma coraz wiecej przyciskow.
    Chyba ze taki "myszkowy"/kursorowy.

    > "Panie, nie będę żreć jakiś kwasów karboksylowych, nie chce raka.
    > Przepisz mi pan coś naturalnego".
    >
    > itd.

    No, pod wroclawiem mieszkancy protestowali przeciw budowie fabryki
    elektrolitu do baterii samochodowych.
    Wtedy pomyslalem "oszołomy".
    Ale jak to elektrolit do li-ion ?

    > Wtedy pojawią się ludzie, którym akku wybuchł w piwnicy i dlatego
    > kuchenki elektryczne są złem wcielonym. Trzeba powoli przyzwyczajać się
    > do mrożonek konsumowanych bez podgrzewania. Możliwe że to tylko kwestia
    > porządnych implantów.

    Ty sie smiej a to powazny problem.
    Odkreci taka osoba gaz, i nie zapali ...

    > To jak się je kupuje? Wysyłkowo? Harcerzy jeszcze mają?

    Zycie wymusza wyjatki :-)

    Ale warto pamietac
    https://wiadomosci.onet.pl/kiosk/wyrok-za-noz-w-plec
    aku/6y7f1

    > Jak szczelna to też się powinien ulotnić. Chyba będzie kłopot zrobić
    > wodę sodową z elektrolitu.

    Jak szczelna, to sie moze utrzymac dluzej i pod cisnieniem.

    A jest jeszcze tajmnicze zjawisko rekombinacji z VRLA.

    > Własny. To że masz własny w niczym nie pomaga. Ostatni szukając
    > przedłużacza bębnowego, spędziłem ze 20 minut, a to małe nie jest.
    > Własny garaż to przekleństwo.

    We wlasnym garazu prostownik moze miec swoje miejsce :-)

    > I w tym momencie bum.

    Przeciez ignorujesz ryzyko :-)

    > E tam, zakręci od strzału i tyle od tego wymagam.

    Ale patrz wyzej - jeszcze mu troche brakuje do pelnego naladowania.
    Montowac taki, czy skorzystac z okazji i naladowac do pelna ?

    > Śpiący jestem. Może powinniśmy zakazać ludziom zmęczonym jedzenia?

    ale inne elementy sie raczej nie zapalaja, tylko ta szmatka ryzykowana
    :-)

    J.