    From: Adam Dybkowski <a...@4...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Małe programowalne urządzenie typu kalkulator
    Date: Sun, 18 Oct 2009 01:28:41 +0200

    Arkadiusz Dymek pisze:

    > Coś takiego by było idealne, ale mam spore wątpliwości co do reakcji
    > producenta na sprzedaż jego produktu z podmienionym oprogramowaniem. No
    > i potrzebuję kilkudziesięciu, a może i kilkuset egzemplarzy.

    Taka wątpliwość pojawi się zawsze, gdy będziesz chciał użyć gotowego
    komercyjnego produktu po wymianie oprogramowania na swoje. Niezależnie
    czy to będzie nawigacja, czy telefon komórkowy, czy nawet kalkulator.

    Co innego to dogranie oprogramowania w sposób dozwolony przez
    producenta/sprzedawcę. Czyli np. sprzedajesz telefony komórkowe,
    dogrywając do nich dodatkową aplikację w Javie, dostępną gdzieśtam w
    menu tak jak inne gry/aplikacje. Wtedy wystarczy działać jak zwykły
    sprzedawca (dogadać się z hurtownią komórek).

    A jeszcze prościej powrócić do tematu taniej nawigacji, ale zamiast
    zmieniać cokolwiek w sprzedawanym urządzeniu, do zestawu dodawać kartę
    pamięci ze swoją aplikacją. Wiele tanich GPSów ma program mapowy na
    karcie pamięci (nie w wewnętrznym Flashu) i wystarczy włożyć inną kartę
    aby odpalić co się chce (przy czym plik .exe musi się tak samo nazywać
    jak oryginalny oczywiście). Wtedy nikogo nie wprowadzasz w błąd,
    sprzedajesz urządzenia (całe zestawy fabrycznie pakowane np. z marką
    Lark - czyli w chińskiej fabryce) i dodatkowo sprzedajesz (oddzielna
    pozycja na fakturze) karty SD z twoim oprogramowaniem oraz krótką
    instrukcją papierową co gdzie włożyć aby zadziałało.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/