    From: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Mam Pentaxa K-x...
    Date: Sun, 1 Nov 2009 09:06:54 +0100

    Witam

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:0286f868-a97b-461e-9eab-4e4f587c2c62@b2g2000yqi
    .googlegroups.com...

    [...]
    Proszę spróbować zrobić takie dwa pomiary: zmierzyć prąd zwarcia
    oddzielnie dwóch baterii,
    wybrać o podobnym prądzie a następnie zmierzyć prąd zwarcia dwóch
    baterii połączonych szeregowo i równolegle.
    Okaże się, że szeregowo połączone baterie będą miały prąd dużo większy
    niż połączone równolegle. Wydawać by się mogło, że powinno być
    odwrotnie! Tak by było gdyby miernik miał zero ohmów... niestety nie
    ma a to co ma decyduje o wielkości prądu zwarcia.
    [...]

    Hmm... dziadunio Ohm się kłania! ;-) Ze swoim stwierdzeniem: I = U / R. Przy
    stałej rezystancji obciążenia, zwiększanie wartości napięcia wywołuje
    proporcjonalne zwiększenie płynącego prądu.

    Pozdrawiam słonecznie - Krzysztof Kucharski