  • 1. Data: 2009-10-30 13:45:30
    Temat: Re: Mam Pentaxa K-x...
    Od: przem_s <p...@g...com>

    On 30 Paź, 14:35, "Norbert" <x...@h...spam> wrote:
> [...]
    > juz troche za malo, gdyby chociaz 50% poszlo, stary cyfrak 2/3 zuzywal.
    > Pokombinuje jeszcze i zobacze. Ktos mial podobny problem? Uzywajac go bez
    > ekranu informacyjnego moge dlugo focic,w zasadzie w wizjerze wszystko
    > podaje, ale czasem i tak cos trzeba przestawic w menu, obejrzec foty, ale
    > najgorzej cykanie z lampa i live view, to dobija aku. Moze oczyscic
    > styki,ale sa bez nalotow. Mam nadzieje ze jakis nowy firmware to ruszy,bo
    > slabo jest. Co radzicie, nie sadze ze to jakas wada fabryczna. Mialem bardzo
    > pradozernego kompakta, ale on wysiada przy zuzyciu pradu tego pentaxa, a

    Witam.
    Popytaj na forum pentaxa: http://pentax.org.pl/
    Osobiście ci powiem, że akumulatorki R6 nie sprawdzają się w
    lustrzankach. Możesz spróbować CRV3.

  • 2. Data: 2009-10-30 13:58:14
    Od: "gebi" <g...@p...fm>

    Użytkownik "przem_s" napisał
    >Osobiście ci powiem, że akumulatorki R6 nie sprawdzają się w
    >lustrzankach. Możesz spróbować CRV3.
    Hmm, mam zupełnie odmiene zdanie. W dodatku odkąd są Infinium, Recyko i inne,
    nie trzeba się już bać, że po odłożeniu aparatu na dwa tygodnie czy nawet
    miesiące nie da się focić. Baterie CR-V3 są fajne bo mają wyższe napięcie i np.
    Pentaksy *ist DS/DL miały na nich szybszy AF, ale to raczej drogo wychodzi. Co
    do akumulatorków RCR-V3 (pewnie te miałeś na myśli) to mają niestety jeszcze
    wyższe napięcie i tu już ich używanie może być ryzykowne :-| Poza tym (może ja
    nie widziałem), ale dedykowane ładowarki do tych akumulatorków ładują po jednej
    sztuce, więc trzeba ładować komplet na dwa razy. Ładowarki na paluszki są bez
    problemu dostępne na cztery sztuki.

  • 3. Data: 2009-10-30 14:13:30
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    Witam

    Przeczytalem co piszecie. Co jest jeszcze bardzo dziwne, w menu aparatu
    mozesz wybrac typ baterii AA, jest do wyboru AA litowe (jednorazowe), aku
    NiMh, AA alkaliczne (jednorazowe) lub AUTO, o dziwo gdy mam w srodku nimh,
    to gdy wybieram auto lub aa alkaliczne to mam np polowe mocy,gdy wybiore
    litowe lub nimh to aparat ledwo rusza, troche to dziwne bo przeciez nimh
    maja nizsze napiecie niz alkaliczne, wiec ustawiajac na baterie alkaliczne i
    wkladajac nimh aparat powinien ledwo ruszyc. Dziwne bardzo.W ostatecznosci
    zeby wydluzyc czas dzialania mam wybrane alkaliczne i jade na aku nimh.
    Ustawiajac prawidlowo w menu aparatu nimh juz aparatu nie odpale, musze
    wlozyc naladowane nimh, chwile jest full na ekranie, od razu wskakuje polowa
    aku. Tak to wyglada. Zajrze na forum pentaxa. Dzieki :) Z drugiej strony nie
    jest zle, bez ekranu to udalo mi sie 250 zdjec walnac i baterie dzialaly, z
    AF oczywiscie, wiecej na raz na razie nie focilem, zapelnilem tylko karte
    sd2gb, musze kupic tez jakas wieksza. Baterie litowe ktore byly w paczce
    (wygladaja jak zwykle AA, bardzo lekkie, jakas nowosc) zrobily kilkaset
    zdjec i nadal wskazuje aparat full, wiec mysle ze wad fabrycznyc nie ma.
    Pozdrawiam
    Norbert

  • 4. Data: 2009-10-30 15:52:09
    Od: nemo <n...@k...com.pl>

    W dniu 2009-10-30 14:45, przem_s pisze:

    > Osobiście ci powiem, że akumulatorki R6 nie sprawdzają się w
    > lustrzankach.

    W moim K200D akumulatorki akurat sprawdzają się _znakomicie_.
    Akamulatorki Eneloop Sanyo i Infinium Panasonica działają doskonale.

    pozdrawiam,
    nemo

    --
    Cats are smarter than dogs.
    You can't get eight cats

  • 5. Data: 2009-10-30 16:50:15
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    nemo wrote:
    > W moim K200D akumulatorki akurat sprawdzają się _znakomicie_.
    > Akamulatorki Eneloop Sanyo i Infinium Panasonica działają doskonale.

    Moje doswiadczenia z Pentaksami sa mieszane. Akumulatory, ktore nie sa w
    stanie uruchomic K100D, po przelozeniu do starszego DL2 wystarczaja
    jeszcze na kilkaset zdjec. To znany problem, K100D ma cos nie tak z
    zarzadzaniem energia (zle skalibrowany miernik poziomu ladunku?)... moze
    K-x cierpi na podobna przypadlosc?

    k,

  • 6. Data: 2009-10-30 17:09:50
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > Osobiście ci powiem, że akumulatorki R6 nie sprawdzają się w
    > lustrzankach. Możesz spróbować CRV3.

    Opowiedz to mojemu *ist DS ;)

    Piotr

    --
    Uncle Pete
    piotr (at) kozarzewski (dot) org

  • 7. Data: 2009-10-30 18:40:23
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "przem_s" <p...@g...com> napisał:

    >[...]
    >Osobiście ci powiem, że akumulatorki R6 nie sprawdzają się w
    >lustrzankach. Możesz spróbować CRV3.
    >[...]

    Dziwne rzeczy wypisujesz. Miałem przez 3 lata Pentaxa *istD zasilanego z
    akumulatorków NiMh R6 i żadnych problemów nie było.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 8. Data: 2009-10-30 18:45:48
    Temat: Re: Re: Mam Pentaxa K-x...
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Fri, 30 Oct 2009 17:50:15 +0100, "KILu" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    >jeszcze na kilkaset zdjec. To znany problem, K100D ma cos nie tak z
    >zarzadzaniem energia (zle skalibrowany miernik poziomu ladunku?)... moze

    Zrobiłem 600 zdjęć kasetką w czasie wakacji na jednym komplecie
    Eneloopów. Bez szczególnego oszczędzania, z przeglądaniem zdjęć ale
    bez lampy.
    Problemy są w zimie lub w górach, akumulatorki zdychają po 50
    zdjęciach, a po powrocie w ciepłe rejony aparat znowy pokazuje 100%
    naładowania baterii.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 9. Data: 2009-10-30 20:11:19
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    Niestety ze względu na coraz większe LCD, a przede wszystkim LV i video,
    zapotrzebowanie na prąd wzrasta.

    Dlatego np. w 5mkII i 7d Canon wprowadził już nowy akumulator o większej
    pojemności.

  • 10. Data: 2009-10-30 23:27:30
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "kurdybanek" <k...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    > Niestety ze względu na coraz większe LCD, a przede wszystkim LV i video,
    > zapotrzebowanie na prąd wzrasta.
    >
    > Dlatego np. w 5mkII i 7d Canon wprowadził już nowy akumulator o większej
    > pojemności.

    A jaki prąd można pociągnąć z AA typu NiMH? Wiesz mniej więcej jaki, czy
    tylko wiesz, że za mały? ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj