  • 11. Data: 2009-10-31 07:34:17
    Temat: Re: Mam Pentaxa K-x...
    Od: top <t...@n...com>

    gebi wrote:

    > Co do akumulatorków RCR-V3 (pewnie te miałeś
    > na myśli) to mają niestety jeszcze wyższe napięcie i tu już ich używanie
    > może być ryzykowne :-| Poza tym (może ja nie widziałem), ale dedykowane

    Bzdura, nie jest ryzykowne. Używam akumulatorów RCR-V3 z k100d od lat i
    działają bardzo dobrze. Napięcie wcale nie jest wyższe niż w bateriach
    CR-V3, bo mają wbudowany ogranicznik. I nie są to jakieś specjalne
    akumulatory, tylko najtańsze chińskie jakie były na allegro :).

    PS
    W porównaniu z eneloopami mają bardzo słabą żywotność, a różnica w
    szybkości AF to mit.

  • 12. Data: 2009-10-31 15:16:35
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Paweł Pawłowicz pisze:

    > Zrobiłem 600 zdjęć kasetką w czasie wakacji na jednym komplecie
    > Eneloopów. Bez szczególnego oszczędzania, z przeglądaniem zdjęć ale
    > bez lampy.

    Bez lampy, bez podglądu po zrobieniu zdjęć, bez AF zrobiłem na
    Eneloopach ponad 1400 zdjęć.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 13. Data: 2009-10-31 22:26:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Oct 2009, Mikołaj Tutak wrote:

    > Użytkownik "kurdybanek" <k...@a...pl> napisał

    > A jaki prąd można pociągnąć z AA typu NiMH? Wiesz mniej więcej jaki, czy
    > tylko wiesz, że za mały? ;-)

    Mi z powyższego opisu (odnośnie LV, video i pojemności) wynikł wniosek
    dotyczący *tylko* pojemności, a nie max prądu (w odróżnieniu od używania
    takich wynalazków jak lampa błyskowa czy może jakiejś migawki).

    Ad rem - z paruletnich Foreverów, ktore dziś błyskały w lampie, przy
    0,6 do 0,8V da się pociągnąć 1,5A; przy zwarciu wyjdzie więc około
    3A (ledwo, i do tego po co komu prąd przy zwarciu).
    Żeby nie było - właśnie zweryfikowałem (parą mierników).

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-11-01 06:59:23
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    Oczywiście chodziło mi o pojemność :D

  • 15. Data: 2009-11-01 07:03:54
    Od: "k...@o...pl" <k...@o...pl>

    On 31 Paź, 23:26, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
> [...]

    > 3A (ledwo, i do tego po co komu prąd przy zwarciu).
    >   Żeby nie było - właśnie zweryfikowałem (parą mierników).
    Pomiar prądu zwarcia nie ma większego sensu! Dodatkowo
    trzeba pamiętać, że miernik ustawiony na amperomierz nie jest
    zwarciem.
    Proszę spróbować zrobić takie dwa pomiary: zmierzyć prąd zwarcia
    oddzielnie dwóch baterii,
    wybrać o podobnym prądzie a następnie zmierzyć prąd zwarcia dwóch
    baterii połączonych szeregowo i równolegle.
    Okaże się, że szeregowo połączone baterie będą miały prąd dużo większy
    niż połączone równolegle. Wydawać by się mogło, że powinno być
    odwrotnie! Tak by było gdyby miernik miał zero ohmów... niestety nie
    ma a to co ma decyduje o wielkości prądu zwarcia. Nowe akumulatorki
    NiMH mają prąd zwarcia ponad 30 A

  • 16. Data: 2009-11-01 08:06:54
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    [...]
[...]

    Hmm... dziadunio Ohm się kłania! ;-) Ze swoim stwierdzeniem: I = U / R. Przy
    stałej rezystancji obciążenia, zwiększanie wartości napięcia wywołuje
    proporcjonalne zwiększenie płynącego prądu.

    Pozdrawiam słonecznie - Krzysztof Kucharski

  • 17. Data: 2009-11-01 09:24:25
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > stałej rezystancji obciążenia, zwiększanie wartości napięcia wywołuje
    > proporcjonalne zwiększenie płynącego prądu.

    Mam poważne wątpliwości, czy model akuamulatorka w postaci idealnego źródła
    napięciowego połączonego szeregowo ze stałą rezystancją wewnętrzną nie jest
    nadmiernym uproszczeniem. Trzeba by zbadać charakterystykę
    prądowo-napięciową, ale mam obawy, ze nie będzie ona liniowa.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 18. Data: 2009-11-01 13:47:25
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

> [...]
    > nadmiernym uproszczeniem. Trzeba by zbadać charakterystykę
    > prądowo-napięciową, ale mam obawy, ze nie będzie ona liniowa.

    Na pewno model jest uproszczony, ale połączone 2 szeregowo mają
    dokładnie sumę E, czyli 2E i sumę R czyli 2R, zakładając, że są
    jednakowe, mają też dokładnie te same nieliniowości. Więc przy idealnym
    amperomierzu, prąd zwarcia nie powinien się zmienić, niezależnie ile
    bedzie połączonych w szereg.
    Przy połączonych równolegle i idealnym zwarciu, prąd zwarcia musi być
    sumą prądów zwarcia, gdyż oba akumulatorki nie wpływają na siebie.
    Oczywiście problem w znalezieniu idealnego miernika:)

    Mnie wydaje się, że problem z akumulatorkami wynika, ze złych założeń
    konstrukcyjnych. Do aparatu można wkłądać baterie, a one mają wyższe
    napięcie nominalne, więc musi być sygnalizacja rozładowania przy innym
    napięciu. Niestety to pewna wada zasilania standardowymi bateriami,
    nigdy nie wiadomo co tam konkretnie użytkownik wpakuje.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 19. Data: 2009-11-01 19:39:48
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Czarek" <c...@w...onet.pl> napisał:

> [...]
    > jednakowe, mają też dokładnie te same nieliniowości. Więc przy idealnym
    > amperomierzu, prąd zwarcia nie powinien się zmienić, niezależnie ile

    Teoretycznie tak. W praktyce zarówno E jak i R dla poszczególnych ogniw
    charakteryzuja sie pewnym rozrzutem parametrów - a to powoduje, że trafienie
    na dwa dokładnie identyczne egzeplarze jest bardzo mało prawdopodobne i
    rezultaty potrafią dość znacznie odbiegać od teorii.

    > Przy połączonych równolegle i idealnym zwarciu, prąd zwarcia musi być
    > sumą prądów zwarcia, gdyż oba akumulatorki nie wpływają na siebie.
    > Oczywiście problem w znalezieniu idealnego miernika:)

    Tu zgoda.

> [...]
    > napięciu. Niestety to pewna wada zasilania standardowymi bateriami,
    > nigdy nie wiadomo co tam konkretnie użytkownik wpakuje.

    Dlatego w wielu urządzeniach można w setupie zadać, jakie źródło zasilania
    aktualnie stosujemy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 20. Data: 2009-11-02 08:14:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Nov 2009, k...@o...pl wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Pomiar prądu zwarcia nie ma większego sensu! Dodatkowo
    > trzeba pamiętać, że miernik ustawiony na amperomierz nie jest
    > zwarciem.

    Szanowny grupowiczu, racz czytać UWAŻNIE.
    NIKT, a w szczególności ja, nie pisał że MIERZYŁ prąd zwarcia.
    Wyraźnie napisałem, ile on "by wynosił" - zakładając mniej
    więcej liniową ch-kę ogniwa (a nie idzie nam o dokładność
    lepszą niż 20%)

    > Proszę spróbować zrobić takie dwa pomiary: zmierzyć prąd zwarcia
    > oddzielnie dwóch baterii,
    > wybrać o podobnym prądzie a następnie zmierzyć prąd zwarcia dwóch
    > baterii połączonych szeregowo i równolegle.

    Po co, jak robię jeden pomiar (dwoma miernikami) i mam wszystkie dane?
    (zakładając że wiem, iż ogniwo naładowane ale "odpoczęte" ma gdzieś
    miedzy 1,25 a 1,35V)
    :P

    pzdr, Gotfryd