  • Data: 2021-09-09 08:13:03
    Temat: Re: Mercedes się stara?
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 08/09/2021 22:24, RadoslawF wrote:
    > W latach 40 nie sprzedawano już paliwa w aptekach.

    I dlatego ograniczono pojazdy ze srającymi na ulicę końmi. Być może z
    innych powodów też. Była alternatywa. Też smierdząca, ale majaca kilka
    zalet ekstra nad koniem.

    Czyli dziadkowi ograniczali. Może nie jeździł tam, gdzie był zakaz i nie
    zauważył że takie istniały. Więc stwierdzenie "nikt mu nie ograniczał"
    może obowiązywać The Dziadka a nie A Dziadka.

    > Za PRLu czyli w latach osiemdziesiątych codziennie widywałem
    > furmankę między blokami która zabierała zlewki ze szkolnych i
    > przedszkolnych stołówek. Widać zakazu nie było.

    Bo zakaz był miejscowy. Przypuszczalnie tam, gdzie końskie bobki mogły
    być mało reprezentacyjne, albo tam, gdzie spłoszony koń mógł zrobić
    komuś krzywdę.