eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Mercedes się stara?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 35

  • 1. Data: 2021-09-07 09:55:46
    Temat: Mercedes się stara?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    "Vision AVTR posiada 4 silniki elektryczne, po jednym na każde koło.
    Dysponują one łączną mocą na poziomie 470 KM. Akumulatory, z
    organicznymi ogniwami na bazie grafenu, mają pojemność 110 kWh i
    zapewniają zasięg 700 kilometrów na jednym ładowaniu. Oczywiście, można
    je poddać recyklingowi, a naładowanie ich do pełna ma zajmować zaledwie
    15 minut.
    Mają być one prawdziwą ekologiczną rewolucją lat 30. XXI wieku. Będą one
    pozbawione metali rzadkich i szlachetnych, a jednocześnie mają być
    niezwykle łatwe w recyklingu. Co niezwykłe, po zużyciu, będzie można
    zrobić z nich kompost i zasadzić na nim drzewa."

    To cytat z GeekWeek.pl. Widział ktoś gdzieś jakieś inne, dokładniejsze
    informacje o tych ogniwach?
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 2. Data: 2021-09-07 10:15:18
    Temat: Re: Mercedes się stara?
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/09/2021 08:55, Jacek Maciejewski wrote:
    > "Vision AVTR posiada 4 silniki elektryczne, po jednym na każde koło.
    > Dysponują one łączną mocą na poziomie 470 KM. Akumulatory, z
    > organicznymi ogniwami na bazie grafenu, mają pojemność 110 kWh i
    > zapewniają zasięg 700 kilometrów na jednym ładowaniu. Oczywiście, można
    > je poddać recyklingowi, a naładowanie ich do pełna ma zajmować zaledwie
    > 15 minut.
    > Mają być one prawdziwą ekologiczną rewolucją lat 30. XXI wieku. Będą one
    > pozbawione metali rzadkich i szlachetnych, a jednocześnie mają być
    > niezwykle łatwe w recyklingu. Co niezwykłe, po zużyciu, będzie można
    > zrobić z nich kompost i zasadzić na nim drzewa."
    >
    > To cytat z GeekWeek.pl. Widział ktoś gdzieś jakieś inne, dokładniejsze
    > informacje o tych ogniwach?
    >

    Nie, nikt nie widzial. Ale jak chwile poczekasz to sie dowiesz, ze latwo
    da sie recyklingowac ich pewna czesc, a w 15 minut da sie je naladowac
    do pelna ladowarka, ktora znajduje sie w siedzibie Mercedesa. Ale
    informuj nas na biezaco bo brzmi to jak sci-fi w porownaniu do obecnych
    rozwiazan. Jesli prawda bedzie 15min do 100% i 700km zasiegu przy
    predkosci wiekszej niz 70kmh o kazdej porze roku to mam nadzieje, ze nie
    bedzie kosztowal 500tys pln.


  • 3. Data: 2021-09-07 10:20:07
    Temat: Re: Mercedes się stara?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-09-07 o 09:55, Jacek Maciejewski pisze:
    > "Vision AVTR posiada 4 silniki elektryczne, po jednym na każde koło.
    > Dysponują one łączną mocą na poziomie 470 KM. Akumulatory, z
    > organicznymi ogniwami na bazie grafenu, mają pojemność 110 kWh i
    > zapewniają zasięg 700 kilometrów na jednym ładowaniu. Oczywiście, można
    > je poddać recyklingowi, a naładowanie ich do pełna ma zajmować zaledwie
    > 15 minut.
    > Mają być one prawdziwą ekologiczną rewolucją lat 30. XXI wieku. Będą one
    > pozbawione metali rzadkich i szlachetnych, a jednocześnie mają być
    > niezwykle łatwe w recyklingu. Co niezwykłe, po zużyciu, będzie można
    > zrobić z nich kompost i zasadzić na nim drzewa."
    >
    > To cytat z GeekWeek.pl. Widział ktoś gdzieś jakieś inne, dokładniejsze
    > informacje o tych ogniwach?
    >

    Nie wiem, czy to dokładnie takie:

    https://glowny-mechanik.pl/2021/07/09/nowy-rodzaj-ak
    umulatorow-moze-przyspieszyc-rozwoj-branzy-aut-elekt
    rycznych-jest-prostszy-w-produkcji-i-przyjazniejszy-
    dla-srodowiska-niz-baterie-litowe/

    Jest informacja także tu:
    https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/219588
    0337377110
    Co ciekawe - piszą, że Chińczycy rozpoczynają sprzedaż już we wrześniu.

    http://chinamobil.ru/eng/gac/aion-v/?view=props

    T.


  • 4. Data: 2021-09-07 10:29:10
    Temat: Re: Mercedes się stara?
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/09/2021 09:20, T. wrote:
    > W dniu 2021-09-07 o 09:55, Jacek Maciejewski pisze:
    >> "Vision AVTR posiada 4 silniki elektryczne, po jednym na każde koło.
    >> Dysponują one łączną mocą na poziomie 470 KM. Akumulatory, z
    >> organicznymi ogniwami na bazie grafenu, mają pojemność 110 kWh i
    >> zapewniają zasięg 700 kilometrów na jednym ładowaniu. Oczywiście, można
    >> je poddać recyklingowi, a naładowanie ich do pełna ma zajmować zaledwie
    >> 15 minut.
    >> Mają być one prawdziwą ekologiczną rewolucją lat 30. XXI wieku. Będą one
    >> pozbawione metali rzadkich i szlachetnych, a jednocześnie mają być
    >> niezwykle łatwe w recyklingu. Co niezwykłe, po zużyciu, będzie można
    >> zrobić z nich kompost i zasadzić na nim drzewa."
    >>
    >> To cytat z GeekWeek.pl. Widział ktoś gdzieś jakieś inne, dokładniejsze
    >> informacje o tych ogniwach?
    >>
    >
    > Nie wiem, czy to dokładnie takie:
    >
    > https://glowny-mechanik.pl/2021/07/09/nowy-rodzaj-ak
    umulatorow-moze-przyspieszyc-rozwoj-branzy-aut-elekt
    rycznych-jest-prostszy-w-produkcji-i-przyjazniejszy-
    dla-srodowiska-niz-baterie-litowe/
    >
    >
    > Jest informacja także tu:
    > https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/219588
    0337377110
    > Co ciekawe - piszą, że Chińczycy rozpoczynają sprzedaż już we wrześniu.
    >
    > http://chinamobil.ru/eng/gac/aion-v/?view=props
    >
    > T.

    Jak zwykle, poczekamy zobaczymy.


  • 5. Data: 2021-09-07 10:33:28
    Temat: Re: Mercedes się stara?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 7 Sep 2021 10:20:07 +0200, T. napisał(a):

    > Nie wiem, czy to dokładnie takie:

    > Jest informacja także tu:

    Nie sądzę. Aczkolwiek nie jest to wyraźnie powiedziane, chodzi zapewne w
    obu przypadkach o baterie litowe w których zmodyfikowano elektrody
    dodając grafen w celu zwiększenia przewodnictwa. Natomiast w info które
    ja podałem mówi się o "bateriach organicznych bez metali rzdkich i
    szlachetnych". Hmmm, właściwie lit ani rzadki ani szlachetny :) Jak
    zwykle, pismacy coś usłyszą i przekręcą bo nie rozumieją a z drugiej
    strony, firmy trzymają karty przy medalach bo stawka wysoka.


    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 6. Data: 2021-09-07 11:10:00
    Temat: Re: Mercedes się stara?
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    W dniu 2021-09-07 o 09:55, Jacek Maciejewski pisze:
    > "Vision AVTR posiada 4 silniki elektryczne, po jednym na każde koło.
    > Dysponują one łączną mocą na poziomie 470 KM. Akumulatory, z
    > organicznymi ogniwami na bazie grafenu, mają pojemność 110 kWh i
    > zapewniają zasięg 700 kilometrów na jednym ładowaniu. Oczywiście, można
    > je poddać recyklingowi, a naładowanie ich do pełna ma zajmować zaledwie
    > 15 minut.

    Tak na szybko.
    110kWh i 700km, czyli jakieś 15kWh/100km. Zapewne osiągalne w jakimś
    małym wozidle i spokojnej jeździe.
    Ale już 110kWh w 15 minut to licząc malutki narzut ładowania dobre 0.5MW
    w gniazdku. Bardzo chętnie zobaczę.

    Miłego.
    Irek.N.


  • 7. Data: 2021-09-07 11:21:44
    Temat: Re: Mercedes się stara?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 07 Sep 2021 11:10:00 +0200, Irek.N. wrote:
    > W dniu 2021-09-07 o 09:55, Jacek Maciejewski pisze:
    >> "Vision AVTR posiada 4 silniki elektryczne, po jednym na każde koło.
    >> Dysponują one łączną mocą na poziomie 470 KM. Akumulatory, z
    >> organicznymi ogniwami na bazie grafenu, mają pojemność 110 kWh i
    >> zapewniają zasięg 700 kilometrów na jednym ładowaniu. Oczywiście, można
    >> je poddać recyklingowi, a naładowanie ich do pełna ma zajmować zaledwie
    >> 15 minut.
    >
    > Tak na szybko.
    > 110kWh i 700km, czyli jakieś 15kWh/100km. Zapewne osiągalne w jakimś
    > małym wozidle i spokojnej jeździe.
    > Ale już 110kWh w 15 minut to licząc malutki narzut ładowania dobre 0.5MW
    > w gniazdku. Bardzo chętnie zobaczę.

    Tramwaj tyle ma?
    A to tylko 600V.

    J.


  • 8. Data: 2021-09-07 13:26:09
    Temat: Re: Mercedes się stara?
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Tramwaj tyle ma?
    > A to tylko 600V.

    No to poszedłem tym torem, w końcu też mam wujka w kompie :)
    Sieć trakcyjna na przewodach Djp100 o przekroju 100mm2. Zasilanie
    660VDC. Metro w W-wie, 825VDC i 3200A. To by dało całe 5 stanowisk do
    szybkiego ładowania.

    Słabo to widzę w naszych realiach.

    Miłego.
    Irek.N.


  • 9. Data: 2021-09-07 13:49:42
    Temat: Re: Mercedes się stara?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 07 Sep 2021 13:26:09 +0200, Irek.N. wrote:
    >> Tramwaj tyle ma?
    >> A to tylko 600V.
    >
    > No to poszedłem tym torem, w końcu też mam wujka w kompie :)
    > Sieć trakcyjna na przewodach Djp100 o przekroju 100mm2. Zasilanie
    > 660VDC. Metro w W-wie, 825VDC i 3200A. To by dało całe 5 stanowisk do
    > szybkiego ładowania.
    >
    > Słabo to widzę w naszych realiach.

    Musialbys poszukac ile jest tych stacji zasilania metra.
    Tramwajow to zdaje sie sporo - co kawalek.

    Poza tym jakby tak kazdy doladowywal tylko po tych powiedzmy 20 km
    jazdy codziennej ... przy takiej mocy, to ile by to trwalo - minute?

    J.


  • 10. Data: 2021-09-07 14:06:44
    Temat: Re: Mercedes się stara?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irek.N.,

    Tuesday, September 7, 2021, 1:26:09 PM, you wrote:

    >> Tramwaj tyle ma?
    >> A to tylko 600V.
    > No to poszedłem tym torem, w końcu też mam wujka w kompie :)
    > Sieć trakcyjna na przewodach Djp100 o przekroju 100mm2. Zasilanie
    > 660VDC. Metro w W-wie, 825VDC i 3200A. To by dało całe 5 stanowisk do
    > szybkiego ładowania.
    > Słabo to widzę w naszych realiach.

    Przeceniasz obecne realia, nie doceniasz przyszłości. Obecnie jeden
    wiatrak to kilka MW mocy. 15 minutowe ładowanie dotyczy zapewne
    ładowania od 10 do 80% pojemności akumulatora, co daje niewiele ponad 300
    kW, załóżmy 350 kW - jak obecne ładowarki Porsche. Z jednego wiatraka
    na MOPie opędzisz 10 stanowisk superszybkiego ładowania. Do tego
    równolegle z autostradą stosunkowo tania sieć wyrównawcza - wystarczy
    nawet 110 kV, gdzieniegdzie włączona do krajowego systemu
    energetycznego. Do tego farmy solarne i powerpacki po kilkanaście MWh...

    Bardziej martwi mnie ładowanie samochodów ciężarowych. Ale oni
    zazwyczaj mają dłuższe przerwy. 45-minutowe doładowanie akumulatora
    400 kWh mocą 350 kW daje 65% - daje się wytrzymać. A aż tyle nie
    potrzeba do turlania się 89 km/h przez 4 i pół godziny.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: